Avatar billede Karina Praktikant
05. september 2018 - 22:16 Der er 7 kommentarer

Muligt skærmkortet er brændt sammen

Hej,
Hvordan kan jeg se på om mit skærmkort er brændt sammen i min PC?
Min søn spiller Fortnite og han og en kammerat har ændret opløsningen på skærmene for at spille Fortnite Stretched. Nu vil skærme kun være tændt i 10-15 sek. ad gangen før de slukker. PC'en kører men skærmene kan vi ikke få kontakt til. Skærmene tænder igen og kører i 10-15 sek. hvis vi genstarter PC'en. PC'en skriver at der ikke er nok power på PCI kortet.
Vi har et Geforce 1070 skærmkort. Kan det være blevet brændt af, ved at ændre opløsningen på skærmene?

Tak for jeres kommentar tilbage.
Avatar billede Slettet bruger
05. september 2018 - 22:24 #1
det kan godt futte af, ja.
det kan også være at pc strømforsyningen har fået et klap og ikke leverer nok strøm mere
Avatar billede milter Ekspert
05. september 2018 - 22:26 #2
Du skriver "skærmene". Hvor mange skærme er koblet til computeren?

Opstod problemet umidelbart efter ændringen af skærmopløsningen?

Hvilken opløsning forsøger de at køre?

Hvilken computer, dvs. fabrikat og modelnummer, drejer det sig om?. Her er det især af betydning, om vi/du kan finde ud af, hvilken strømforsyning der sidder i den.
Avatar billede milter Ekspert
05. september 2018 - 22:29 #3
Og så glemte jeg: Hvilken/hvilke skærme bruger de?
Avatar billede posten Ekspert
06. september 2018 - 02:00 #4
efter hvad jeg kan se er 1070 et rimligt stort skærmkort (8gb) så chancen for det er brændt af TROR jeg er lille har du chancen for at sætte det i en anden pc for at se om der er forskel
går udfra at begge blæser kører tjek om det 8 benet stik er ekstra af på din forsyning eller bytte rundt hvis de begge bliver brugt
Avatar billede kurtba Ekspert
06. september 2018 - 22:48 #5
Kan de evt. have lavet opløsningen om til noget, som skærmene ikke kan klare, så det er derfor at billedet forsvinder. I starten vil den jo bruge standardvisning under indlæsning af windows, og på et tidspunkt når den så frem til, at den skal skifte til den opløsning, som man har sat den til, og hvis skærmen ikke kan klare det, så bliver den bare sort.
Avatar billede ecaspar Mester
10. september 2018 - 15:44 #6
Mener at 1070 også har brug for det ekstra stømforsynings stik til grafikkortet.

Hvis det er en pc som slæbes rundt til LAN kan det jo være rystet løs......

Check det stik og start med kun 1 skærm tilsluttet. Hvis der advares om at der ikke er nok power er det "næsten" altid fordi stikket mangler.....
Avatar billede kurtba Ekspert
10. september 2018 - 23:46 #7
Noget tyder på at Karina ikke følger op på sit spørgsmål, idet hun ikke har reageret på nogen af indlæggene. Der er jo bl.a. stillet en del konkrete spørgsmål. Så nok ingen grund til at spilde mere tid på det her.