Avatar billede TriAa Praktikant
07. september 2018 - 17:11 Der er 7 kommentarer

HP pavillon desktop, ny harddisk

Jeg har en HP Pavilion desktop model a6653sc som har virus. Jeg har brug har for en ny harddisk, som har driver til bluetooth, hvilken skal jeg vælge? Den skal også kunne håndtere et godt grafikkort, hvilket ved jeg ikke endnu.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. september 2018 - 17:21 #1
Hej og velkommen til.
Hvorfor fjerner du ikke bare virus på disken?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
07. september 2018 - 17:31 #2
Dit spørgsmål tyder også lidt på, du ikke helt har styr på hvad du skal have fat på...

Er det en ny PC? (altså nyt af det hele).
Eller er det en ny harddisk (altså lagerenheden, der sidder i PC´en).

En ny harddisk som du spørger efter, har ikke nogen drivere til bluetooth, og kan heller ikke håndtere et grafikkort. Det er bare der du gemmer filer i din PC.

En ny PC kræver lidt mere viden om, hvad den skal kunne klare - studiebærbar eller hardcore gamerPC?
Avatar billede 220661 Ekspert
07. september 2018 - 17:37 #3
Avatar billede ErikHg Ekspert
07. september 2018 - 21:56 #4
#3
Den er ældre, idet der står Windows Vista, der blev afløst af Windows 7 i efteråret 2009.
Der er nok begrænset hvor meget det kan betale sig at ofre på sådan en gammel fætter.
Avatar billede posten Ekspert
08. september 2018 - 01:20 #5
tænk lige på det er en hp hvorfor købe ny disk til den når bundkortet "bryder sammen" lige om snart har oplevet det flere gange at "folk" kommer med lignende der der er "brudt sammen"
så hvis jeg sku smide nyt i den vil jeg starte med et bundkort der er til intel i5 eller i7
det bundkort der er i den er jo kun til am2+ (kender den ikke) så NYT bundkort
og så bygge noget op herfra
Avatar billede 220661 Ekspert
08. september 2018 - 01:38 #6
#4 Enig. Det er sikkert kun kabinettet man kan bruge :-)
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2018 - 15:48 #7
Er det forstået rigtigt, at man leder efter nyt pc, så er der rigeligt at vælge i mellem.
Spørgsmålet bliver så hvordan man vil have det.

Er man til minimalistisk og meget begrænset upgradering, ja, så kan mini pc'er byde dig velkommen.
Leveres med god grafik kort, wifi og bluetooth:

https://www.proshop.dk/Stationaer-Mini-PC-Barebone?f~stationaer-minipc-barebone_kabinet-type=ultralille-formfaktor~basesystem~desktopmodel~desktopmodel-slimline~kube~ultra-mobile-pc&f~stationaer-minipc-barebone_processor=ryzen-5~intel-core-i5~intel-core-i7&f~stationaer-minipc-barebone_grafikprocessor=amd-radeon-rx-vega-m-gh~amd-radeon-rx-vega-m-gl~nvidia-geforce-gtx-1050~nvidia-geforce-gtx-1060~nvidia-geforce-gtx-1070~nvidia-quadro-p1000~nvidia-quadro-p3000~nvidia-quadro-p5000&b=intel~asus~gigabyte~zotac~asrock~apple~shuttle~lenovo~minix~msi&o=2049&pre=0

Næste er, som om man køber skærm, men der medfølger computer med i, inde i selve skærmen. Også kendt som Alt-ien, har trods alt wifi og bluetooth og god grafik kort. Igen, begrænset upgradering:

https://www.proshop.dk/Stationaer-All-In-One?f~stationaer-allinone_grafikprocessor=amd-radeon-pro-580~amd-radeon-pro-vega-56~amd-radeon-pro-vega-64~amd-radeon-pro-wx-4150~amd-radeon-pro-wx-7100~amd-radeon-rx-vega-56~nvidia-geforce-930mx~nvidia-geforce-940mx~nvidia-geforce-gtx-1050~vidia-geforce-gtx-1050-intel-uhd-graphics-~nvidia-geforce-gtx-965m~amd-radeon-r9-m395~nvidia-geforce-610~nvidia-geforce-gtx-950m~nvidia-geforce-gtx-980m&f~stationaer-allinone_processor=xeon-w~intel-core-i3~intel-core-i5~intel-core-i7&f~stationaer-allinone_operativ-system=win-10-64-bit-ed~win-10-64-bit~win-10-home-64-bit-ed~win-10-pro~win-10-pro-64-bit-udgave&b=lenovo~asus~apple~hp~acer~msi~microsoft~dell&o=2049&pre=0

Bærbar med wifi og bluetooth, god grafik kort:

https://www.proshop.dk/Baerbar?f~baerbare_processor-type=a10~a12~core-i9~ryzen-3~ryzen-5~ryzen-7~a-serie~core-i3~core-i5~core-i7~xeon&f~baerbare_videoudgang-grafikprocessorleverandor=2-x-nvidia-geforce-gtx-1070~2-x-nvidia-geforce-gtx-1080~amd-radeon-rx-550~amd-radeon-rx-580~amd-radeon-rx-vega-870~amd-radeon-vega~amd-radeon-vega-3~nvidia-geforce-gtx-1060~vidia-geforce-gtx-1060-intel-uhd-graphics-~vidia-geforce-gtx-1070-intel-hd-graphics-5~vidia-geforce-gtx-1070-intel-hd-graphics-6~nvidia-geforce-gtx-1080~nvidia-geforce-gtx-1080m~nvidia-geforce-gtx-970m&f~baerbare_processor-antal-kerner=6-kerner~quad-core&b=lenovo~asus~acer~dell~aorus~apple~gigabyte~hp~microsoft~msi&o=2049&pre=0

Og til seperat god gamer pc, uden wifi og bluetooth:

https://www.proshop.dk/Stationaer-Dutzo-konfigurerbar-gamer-PC

Seperat tilkøb af bluetooth:
https://www.proshop.dk/Bluetooth-USB-adapter

Seperat tilkøb af wifi:
https://www.proshop.dk/Netvaerksadapter-netkort-printserver-mv?f~netvaerkadaptere_forbindelse=traadlos&f~netvaerkadaptere_netvaerkgraensefladebustype=m-2-2230~pci~pciexpress~pciexpress20x1~pciexpresshalfminicard~pci-express-m2-card~pciexpressminicard~pciexpressx1&f~netvaerkadaptere_type=netvaerksadapter&b=asus~tp-link~linksys~d-link~dezen~sandberg~logilink~netgear~iogear~apple~dell~intel~pro~startechcom~zyxel&pre=0

God erstatning af dit pc 🤓