Avatar billede Snedronning Seniormester
09. september 2018 - 16:49 Der er 13 kommentarer og
3 løsninger

NAV 2017 online

Hej
Er der en herinde, der kan hjælpe mig? Det jeg har brug for er et udtræk fra NAV indeholdende:

Kundenummer
Kundenavn (ikke et must)
Produktbogføringsgruppe
Varenr
Varetekst (ikke et must)
Salgspris
Kostpris
Dækningsbidrag
Antal

Hver oplysning i sin kolonne.

Jeg skal bruge denne statistik løbende, bl.a. til sammenligning/opfølgning, så det vil være rigtig dejligt at få bygget det op, evt. som en fast rapport/statistik.

Har du brug for yderligere oplysninger, er du meget velkommen til at skrive til mig.

På forhånd tak for din hjælp :o)
Avatar billede Snedronning Seniormester
09. september 2018 - 16:50 #1
PS hvis du også kender et NAV forum vil jeg blive RIGTIG glad :o)
10. september 2018 - 09:28 #2
Jeg tænker at Rapidstart vil være løsningen for dig, hvis du selv skal lave udtræk.
Kender du det værktøj?

Og når det er noget tilbagevende så tror jeg at jeg vil få udviklet en specifik rapport. Det er noget et NAV konsulent hus kan hjælpe med.
Avatar billede Snedronning Seniormester
10. september 2018 - 10:02 #3
Ja, jeg kender lidt til Rapidstart, prøver at kigge på det, måske jeg kan få lavet en rapport som jeg så kan genbruge fra gang til gang. :o) Tak for hurtigt svar
Avatar billede Snedronning Seniormester
10. september 2018 - 18:09 #4
Hej.
Jeg var desværre ikke så gid ud i Rapidstart, som jeg havde håbet. Så kan ikke få det til at virke :-(
Er der en der evt kan hjælpe mig lidt mere på vej? :-)
Avatar billede Kemadx Juniormester
09. oktober 2018 - 14:06 #5
Jeg er ikke sikker på rapidstart vil hjælpe dig i det her tilfælde.

Kunde info og vare info er 2 forskellige tabeller, så hvad er det præcist du vil se?

Har du haft kigget på JET Reports eventuelt? Det kan lave præcis den type rapporter du vil have :)
Avatar billede Snedronning Seniormester
09. oktober 2018 - 14:20 #6
Det jeg har brug for er en slags salgs statistik, men fordelt, så mine kollegaer kan se, hver deres varer, med de oplysninger jeg har i mit spørgsmål øverst.
Nej, jeg har ikke kigget på JET reports, det må jeg se at få gjort, måske de kan hjælpe. Det vil jeg se at få tid til at kigge på. Tak.

Vender tilbage om de kan løse min udfordring, og om dit svar evt. er min løsning :o)
Avatar billede Kemadx Juniormester
09. oktober 2018 - 14:59 #7
Hvis ikke du kan finde en rapport der passer til inde i Kunde-salg eller vare-salg statistikkerne (nej de er ikke altid ens), så ville JET være mit bedste bud.

Tit når du blander tabeller på den måde så kan du ikke bruge de interne til meget desværre ..

Det bør nok nævnes at JET kommer i et gratis og betalings modul til Excel - og jeg tør ikke love at gratis udgaven kan løse det. Til gengæld er det ret billigt og kan automatisere det fuldt ud som du ønsker :) Og meget mere ..
Avatar billede Snedronning Seniormester
09. oktober 2018 - 15:13 #8
Jeg har lige været inde og hurtig læse om JET, og tænker jeg må ringe til dem, for at høre om de kan løse denne udfordring, og hvad det evt. skal koste ;o)
Bare lige et sidste spørgsmål, hvor finder jeg den gratis version?
09. oktober 2018 - 15:25 #9
Avatar billede Snedronning Seniormester
12. oktober 2018 - 15:25 #10
Så har jeg fået installeret Jet Reports, men skal der opsættes noget i NAV for at jeg kan bruge Jet eller er det "kun" Jet, der skal opsættes? Hvis det "kun" er Jet, ved I så om der ligger en vejledning et sted til dette?
Med venlig hilsen og god weekend.
Karin
Avatar billede Kemadx Juniormester
12. oktober 2018 - 15:51 #11
Hej Snedronning,

JET Reports kræver at der er nogle specifikke objekter installeret i NAV, og så skal du forbinde til din server. Det kaaaaaan godt være lidt tricky at gøre.

Nu ved jeg ikke hvor din NAV er hosted, hvis det fx er hos Inventio IT, så ved jeg at objekterne er installeret som standard, så skal du bare connecte.

Og nu skriver jeg "bare", for det kræver lidt forståen for server og instans navn for at connecte. Jeg har dog været så fræk i min tid at lave en lille guide til hvordan man gør det - den kan jeg godt sende til dig hvis du lover ikke at gå og sende den rundt ;)

Jeg har dog ikke mulighed for at gøre det næste uge da jeg ikke er hjemme hele weekenden, og det ligger på min privat server derhjemme.

Ellers - tag fat i din leverandør og hør om objekterne er installeret - for det er step 1 uanset hvad.
Avatar billede Snedronning Seniormester
12. oktober 2018 - 16:30 #12
Du må MEGET gerne sende mig din guide. Og den kommer IKKE til andre! TAK 🙏
Vi hoster hos Logos, så jeg prøver at skrive til dem i næste uge, men mener de sagde, at jeg kunne bruge jet til fx fakturaer, så mon ikke det er der som det skal være :-)
Avatar billede Kemadx Juniormester
23. oktober 2018 - 20:25 #13
Hej igen snedronning,

Beklager det sene svar.

Er der en måde hvorpå jeg kan sende det til dig? :)
Avatar billede Snedronning Seniormester
24. oktober 2018 - 13:32 #14
Hej Kemadx
Du behøver ikke beklage, jeg er bare SUPER glad for du gider hjælpe :o) Du kan sende det til mig på karin@bartholdyhansen.dk
Tak på forhånd :o)
Avatar billede Snedronning Seniormester
11. november 2018 - 19:29 #15
Hej Kemadx
Er ked af at presse dig, men håber virkelig snart at modtage noget fra dig på min mail :o) Hvis du allerede har sendt det, må du meget gerne lige sige til, for så er din mail nok desværre røget i spam...
Med venlig hilsen
Karin
Avatar billede Kemadx Juniormester
12. november 2018 - 18:10 #16
Hej Karin,

Sorry sorry sorry! Super stress her på det seneste! Der er sket noget stort på arbejde. Det er ingen undskyldning, men det er det jeg har!

Jeg har sendt dig en mail inklusiv en lille undskyldning :) Håber du kan bruge det.

/Kenneth