Avatar billede CHC Forsker
10. september 2018 - 10:14 Der er 1 løsning

VBA - knap "Gem som pdf" medtager udvalgte faner, men ikke den aktuelle.

Hej

Jeg har en excel-fil, som indeholder en del faner. I fanen "Projektkontrolplan" har jeg en knap ("Gem som pdf"), som medtager udvalgte faner, men ikke den aktuelle fane jeg befinder mig på (projektkontrolplanen). Denne "Projektkontrolplan"-fane vil jeg meget gerne have med, som den første side i pdf'en. Kan I hjælpe?

Jeg er ikke 100-meter mester i VBA og har fået assistance til programmeringen, så jeg håber på en løsning, som jeg kan få til at virke, uden at der ændres nævneværdigt på det nuværende, som virker upåklageligt.

Sub Gemsompdf()

' * ' Initialize
      On Error Resume Next

' * ' Define variables
      Dim FirstSheet As String
      Dim WS As Excel.Worksheet

      Dim PDFFile As String
      PDFFile = Application.GetSaveAsFilename(FileFilter:="PDF (*.PDF), *.PDF")
      If Len(PDFFile) < xlLess Then GoTo ES:    ' User clicked [Cancel]

' * ' Find first sheet to export
      For Each WS In ActiveWorkbook.Worksheets
            If UCase$(WS.Range("H9").Value) = "GYLDIG" And WS.Visible = xlSheetVisible Then
                  FirstSheet = WS.Name
                  WS.Select
                  Exit For
            End If
      Next
      If FirstSheet = "" Then GoTo ES:          ' No valid worksheet found

' * ' Select the rest of the worksheets to be exported
      For Each WS In ActiveWorkbook.Worksheets
            If UCase$(WS.Range("H9").Value) = "GYLDIG" And WS.Visible = xlSheetVisible Then WS.Select False
      Next

' * ' Create PDF
      Err.Clear
      ActiveSheet.ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:=PDFFile, Quality:=xlQualityStandard, IncludeDocProperties:=True, IgnorePrintAreas:=False, OpenAfterPublish:=True
      If Err.Number <> 0 Then Debug.Print Err.Number & ", " & Err.Description

ES: ' End of Sub
      Set WS = Nothing

      Worksheets(3).Select

End Sub

På forhånd tak

Vh CHC
Avatar billede kim1a Ekspert
11. september 2018 - 19:15 #1
Det ser ud til at du nok skal have dit "forside ark" til at stå i rækken startende med H9 - giver det mening? Ellers kan en tom kopi af arket nok opklare det sidste for os.