Avatar billede pukhoj Mester
10. september 2018 - 14:53 Der er 8 kommentarer og
4 løsninger

Søg flere ark efter værdi og angiv værdi fra samme række som resultat

Hej,

Jeg har dette ark:

https://drive.google.com/open?id=1g3IUMX3mXg4cbswZgobnGyThiQV844Fn

Jeg vil gerne lave en formel så arket ”Klubrekorder” B27+B28+B29+B30+B35 viser navnet på den spillet hvis antal vises i C kolonnen.

I B27+28+29 virker det med nogle af arkene jeg har, men kun nogle af dem.

Den skal søge efter tallet i C rækken og vise navnet med det givne resultat fra C fra arkene ”Målmand”, ”Forsvar”, ”Midtbane”, ”Angreb” og ”All time players”.

Giver det mening?
Avatar billede ebea Ekspert
10. september 2018 - 16:36 #1
Hvis du flyttede alle dine spilleres navne over i "All Time Players" så havde du ikke "problemet" og du kunne stadig se hvor de har spillet (Forsvar, Midtbane, Angreb), og du kunne søge samme sted.
Avatar billede ebea Ekspert
10. september 2018 - 17:01 #2
Avatar billede pukhoj Mester
11. september 2018 - 07:56 #3
Det virkede perfekt det der!!! Tusind tak for al din hjælp
Avatar billede ebea Ekspert
11. september 2018 - 08:21 #4
#3  -  Du er velkommen ;-)
Avatar billede ebea Ekspert
11. september 2018 - 08:55 #5
Jeg har lavet en lille tilføjelse, hvor du kan se en anden mulighed (forklaring er i Arket "klubrekorder").
https://www.dropbox.com/s/njv0mhssusdtcvd/Fifa%2019-2.xlsx?dl=0
Avatar billede pukhoj Mester
11. september 2018 - 09:49 #6
Du har lært mig en masse nyt... og efter det sidste du sendte fangede jeg også lige at huske at bruge "ctrl+shift+enter" til at kopiere formlen videre... det havde jeg lykkeligt glemt man skulle på nogle formler..... nu spiller det snart max, du må endelig altså sende gode ideer til mig :)

Jeg har sat formlen med positionen ind i de andre rekorder også, se det nyeste her:
https://drive.google.com/open?id=1Dlxzpx-rtBKn--8SdV7nhjQKlCgrNPXE

Og igen, tak for hjælpen og send endelig bare løs med gode ideer til sjove rekorder og andre sjove tilføjelser ;)
Avatar billede pukhoj Mester
11. september 2018 - 10:48 #7
jeg har til gengæld opdaget at hvis jeg nu ændret til at en angriber. F.eks. Marcus Rashford pludselig overgår Rooney som mest scorende spiller, så vil den ikke vise hans navn... og jeg kan simpelthen ikke forstå hvorfor? det samme med alle andre rekorder.. når de overgås så kan den ikke finde ud af det...

Er det så fordi vedkommende skal ind under "All Time players"?
Avatar billede pukhoj Mester
11. september 2018 - 11:05 #8
har selv løst det ved at tilføje alle spilllere under "All time players"
Avatar billede ebea Ekspert
11. september 2018 - 11:14 #9
Du manglede at opdatere antal mål, også. Prøv at kigge i de Røde indrammede felter, på alle siderne hvor navnet optræder.
https://www.dropbox.com/s/crjd32aixxuae3n/Fifa%2019-3.xlsx?dl=0
Avatar billede pukhoj Mester
11. september 2018 - 11:32 #10
jeg havde ikke set du havde sat alle spillerne ind i "all time players" faktisk.

Det nye jeg har lavet har jeg sat ind at "All time players" arket = de enkelte ark, så jeg kun skal rette det ét sted.
Du kan se hvad jeg mener her:
https://drive.google.com/open?id=1pWExr2E50Aeq5sU3RmcZjJWQ2khCHiYR
Avatar billede ebea Ekspert
11. september 2018 - 11:55 #11
;-)  At have alle spillerne på ét Ark, gir' nogle flere muligheder, og er nemmere at overskue, selvom du holder de andre Ark.

Prøv at kigge på Arket "All time players" og marker A1, og så gå ind i "Betinget formatering" og "Administrer regler" og se formlen, som nu styrer dine farvede rækker, istedet for at du manuelt farver dem. Derved passer de altid med det korrekte linjeskift imellem farven.
https://www.dropbox.com/s/e530e4yjafch9gu/Fifa%2019-4.xlsx?dl=0
Avatar billede pukhoj Mester
11. september 2018 - 12:35 #12
Ny udfordring:

arket Klubrekorder celle C21. Den skal angive den laveste alder fra "All time players" kolonnen U...
https://drive.google.com/open?id=1yqW-Acgk1MyZxQxeuPAbu23IScKQ-fJQ

ps. Det der med farvesorteringen er jo genialt!!!!!!!!