Avatar billede jjensen Juniormester
10. september 2018 - 17:37 Der er 11 kommentarer

SD kort - hvalp har bidt i det....

Hej,

Min hundehvalp har bidt i mit SD kort til kameraet. Ikke hele vejen igennem, men der er mange meget tydlige mærker i plastikken.

Kameraet siger at der er fejl på kortet og PC kan slet ikke finde kortet.

Jeg er nok nået frem til at professionelle skal prøve skille kortet ad og se om selve chippen har taget skade.

Efter hvad jeg kan se koster det mellem 3.000 og 5.000 kr. at lade et dansk firma tage sig af.

Kender nogen pålidelige udenlandske firmaer der gør det billigere?

Mvh.
John
Avatar billede ErikHg Ekspert
10. september 2018 - 18:51 #1
Jeg personligt ville undlade at indlevere kortet til nogen i udlandet.
Det er møgærgerligt når sådan noget sker.
Avatar billede milter Ekspert
10. september 2018 - 20:11 #2
De firmaer, som tager mange penge for at genskabe indhold på "ødelagte" hukommelseskort og andet, kan som regel kun gøre det med held, hvis fejlen ligger i korrupte filsystemer eller fildata.

Fysiske skader som dit er i langt, langt de fleste tilfælde umulige at reparere. Jo, måske kan det lade sig gøre, men det kommer nok an på, hvor alvorlige de er, og hvor mange penge du er villig til at bruge på det.
Avatar billede jjensen Juniormester
10. september 2018 - 20:28 #3
De få firmaer jeg har kontaktet her i DK annoncerer og bekræfter telefonisk at hvis selve chippen ikke er ødelagt, altså hvis kun nogle printbaner mv. er ødelagte, så kan de stadig hente data.

Jeg er ret overbevist om at i udlandet har de samme, om end ikke endnu højere, kompetencer på området som man har i DK

De fleste annoncerer med gratis analyse, dvs. man betaler ikke hvis ikke de er overbevist om data kan reddes. Et engelsk firma lader til have priser der ligger betydeligt lavere end de danske jeg har kunnet indhente.

Mit spørgsmål er mest rettet på om nogen har direkte erfaring med eller kender til firmaer i ind- og udland?
Avatar billede jjensen Juniormester
10. september 2018 - 20:30 #4
Det jeg leder efter, er sådan set bare noget der er billigere end de 3-5.000 som f.eks. www.recoverit.dk skal have, HVIS altså de kan hente data. (Analyse er også hos dem gratis)
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
10. september 2018 - 20:48 #5
Du skal ikke regne med at kompetencerne er højere i udlandet.
Data gendannelse er som så ikke komplekst, men værktøjerne og udvikling af de værktøjer er røvdyr.
Jo større marked du har adgang til, jo lavere kan du lave priserne da du får flere kunder. Derfor er de danske virksomheder nok dyrere da markedet ikke er så stort for den slags ydelser i Danmark.
Avatar billede jjensen Juniormester
10. september 2018 - 21:11 #6
Ja, sådan er det jo....... Og jo større marked, jo større erfaring og en chance for større kompetence og lavere priser.

Men spørgsmålet går egentligt på, at jeg søger folk med reelle erfaringer fra ind eller udland? Anyone?
Avatar billede ErikHg Ekspert
10. september 2018 - 21:29 #7
Jeg er svært bange for, at det bliver mere end svært, at finde nogen der har erfaringer med fysisk ødelagte SD kort. Det er som milter skriver i #2 mere korrupte kort og defekte fil-systemer firmaerne beskæftiger sig med.
Avatar billede jjensen Juniormester
10. september 2018 - 21:47 #8
www.recoverit.dk påstår via hjemmeside at de har erfaring og bekræfter ved en telefonsamtale d.d. Om de taler usandt kan jeg selvfølgelig ikke vide... De, som de andre på danske marked jeg har fundet, lover dog no gain-no pain.

Det jeg søger præcist, er indlæg fra nogen der måtte have reelle erfaringer med sådant enten i ind- eller udland. Så hvis du, kære bruger af eksperten, har erfaring så vil jeg være taknemmeligt for et indlæg :)
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
10. september 2018 - 21:59 #9
Nope, ingen erfaring. Kun viden om hvordan man gør.
Avatar billede puren Ekspert
11. september 2018 - 00:48 #10
Avatar billede ErikHg Ekspert
11. november 2018 - 13:13 #11
#11
Undskyld, men hvorfor sætter du et link ind, der omhandler printerpatroner, når spørgsmålet er om et defekt SD-kort?