Avatar billede MHrun11 Praktikant
10. september 2018 - 23:14 Der er 10 kommentarer

ingen forbindelse til Medion Nas efter win 10 opdatering i Maj måned

Efter win 10 opdateringen i maj i år kan jeg ikke få adgang til min Medion Nasserver. Når jeg ser i denne PC kan jeg se at Nassen er der, men jeg kan ikke komme ind til mine filer på den - hvad gør jeg?
Avatar billede falster Ekspert
10. september 2018 - 23:53 #1
Måske understøtter NAS'en kun "Server Message Block (SMB) version 1 (SMBv1)", som MS vist nu anser for usikker og er gået videre til v2 og v3.

v1 kan (måske) aktiveres i kontrolpanelet.

Og drevene derefter mappes igen.
Avatar billede puren Ekspert
11. september 2018 - 00:38 #2
falster>> tro nu mere at SMB står for samba

MHrun11 >> prøv at skrive adressen til den \\<ip på din nas>
Avatar billede falster Ekspert
11. september 2018 - 00:55 #3
puren>>:

SMB or Server Message Block is a network file sharing protocol meant for sharing files, printers, etc, between computers. There are three versions – Server Message Block (SMB) version 1 (SMBv1), SMB version 2 (SMBv2), and SMB version 3 (SMBv3).

:-)
Avatar billede Slettet bruger
11. september 2018 - 01:03 #4
Har du da ikke software cd?
- Medion NAS Tool software?
- Brugervejledning; Kig efter 'Nulstilling'?

https://www.medion.com/dk/service/start/index.php
Avatar billede puren Ekspert
11. september 2018 - 01:04 #5
falster >> har aldrig hørt om Server Message Block før i dag, har altid bare kladt det for samba https://en.wikipedia.org/wiki/Samba_(software)
Avatar billede poko1 Ekspert
11. september 2018 - 06:51 #6
Medion Nas kører fint på Windows 10. Her version 1803!
https://ibb.co/cYb2ep
Indsæt din installations disk og kør.
Avatar billede MHrun11 Praktikant
12. september 2018 - 10:43 #7
Jørgen A.B. Jeg har cd, og har installeret igen, men kan ikke komme ind på serveren og hvis jeg nulstiller mister jeg alt hvad jeg har på den
Avatar billede poko1 Ekspert
12. september 2018 - 11:15 #8
Avatar billede falster Ekspert
12. september 2018 - 12:21 #9
Avatar billede poko1 Ekspert
12. september 2018 - 13:14 #10
Du skal fjerne sporene fra den tidligere installation først.
https://ibb.co/bPtdN9