Avatar billede Lassebo1981 Novice
12. september 2018 - 09:23 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Farve felter efter indtastet tal

Hej,

Jeg skal have dannet mig et overblik over nogle medarbejdere og deres ansættelse. Jeg ville lave mig et excel ark og her markere med tal for hvilke uger de er ansat...
Se linket.. https://www.screencast.com/t/zvtHegWIKw

Hvis jeg indtaster i feltet "fra uge" og "til uge", så vil jeg gerne have at den farver  felterne. Kan dette lade sig gøre?

eks. Jeg indtaster 2 i "fra uge" og 20 i "til uge" så skal alle felterne fra 2-20 farves....
Avatar billede ebea Ekspert
12. september 2018 - 09:59 #1
Du kan gøre det ved hjælp af Betinget formatering, på flere måder! Det bedste vilel være, at du brugte dato til at bestemme dine ugenumre. Derved er det nemmere at lave en betinget formatering.
Ellers som du har nu, gir det lidt flere udfordringer, med betinget formatering. Alternativ VBA løsning.
Avatar billede Lassebo1981 Novice
12. september 2018 - 10:10 #2
@ebea
Forslaget med Dato kan helt sikkert også bruges, men jeg har ingen idé om hvordan det skal gøres. Jeg er ikke ekspert til Excel, er helt nede på alm. bruger niveau. Kan du give et eksempel?
Avatar billede ebea Ekspert
12. september 2018 - 10:24 #3
Det nemmeste ville være, hvis du kunne uploade dit Ark. Så kan det opsættes i det.
Avatar billede Lassebo1981 Novice
12. september 2018 - 10:58 #4
Avatar billede ebea Ekspert
12. september 2018 - 11:48 #5
En lidt hurtig opsætning, hvor du bruger dato indtastning til at markere start og slut på ansættelse. Excel er egentlig ikke "gearet" til at bruge ugenumre til at styre formatering, men brug af dato er nemmere.
Ellers vend tilbage ;-)
https://www.dropbox.com/s/xkqyvmk4o1uoo64/Medarbejdere-1.xlsx?dl=0
Avatar billede Lassebo1981 Novice
12. september 2018 - 13:17 #6
Det lader til at virke helt perfekt... Mange tusind tak.....
Avatar billede ebea Ekspert
12. september 2018 - 14:00 #7
#6  -  Du er velkommen!  Vær opmærksom på datoen i A4. Den bruges til at styre forløbet, og også når du skifter år, så den korrigerer de rigtige uger!
Avatar billede Lassebo1981 Novice
12. september 2018 - 14:15 #8
#7
Jo tak, det fandt jeg da lige ud af, da jeg skrev noget andet i feltet... :) :)