Avatar billede Lilje Praktikant
12. september 2018 - 15:14 Der er 4 kommentarer

Tilslut ældre Wii

Hjææææælp....

Jeg har købt en ældre Wii, den hvor man kan spille sports på... Jeg har et ældre TV hvor der er tilsluttet en boks, så man kan se HD på Tvet... Både på Tvet og i selve boksen er der de tre udgange (gul, hvid og rød)... Jeg har forsøgt stort set alt...At sætte stikkene til selve Tvet og gå alle kanaler igennem uden virkning.. Sat stikkene til boksen og gjort det samme... Når jeg sætter dem til boksen kan jeg høre lyden fra Wii, men kan ikke få billede på nogle af kanalerne...De står bare som de plejer..Til sidst har jeg sat stikkene til det medfølgende scart og udskiftet scartet i boksen med scartet til Wiien og gået alle kanaler igennem...Her er der så bare sort skærm på alle kanaler....What to doo...Er ved at blive sindsyg..
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. september 2018 - 16:41 #1
Når du har sat den til, skal du ikke skifte mellem kanaler, men vælge "source" - altså input, eller kilde på dansk.

Jeg ville prøve med TV´et igen, og så se at skifte "source" fra din TV-boks, og så prøve de forskellige "PC", "HDMI", "SCART" o.s.v. indgange, indtil du finder den rigtige.

Indgangene på boksen kan lige så godt være til en VHS-optager. Derfor ville jeg vælge TV´et først.
Avatar billede Lilje Praktikant
12. september 2018 - 17:29 #2
1000 tak for dit svar...Tror faktisk at det ville være løsningen...Problemet er bare at mit tv er et "Hotel" Tv...Jeg har koden til at låse den store menu op, men når jeg kommer ind til input hedder den bare AV1 og man kan ikke ændre det....Øøøøøvvvv :(
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. september 2018 - 18:46 #3
Mja, så må du forlade dig på indgangen på din boks - har du et navn og modelnummer? - så kan man jo slå den op og se, om det er en indgang eller udgang.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. september 2018 - 18:47 #4
(Eller sætte Wii´en til i stedet for boksen...? - det kan du selvfølgelig kun hvis det er samme type indgang)