12. september 2018 - 21:20 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

wowprogress on wd my cloud

godaften jeg er ved at installer wowprogress på min wd my cloud men jeg har fået det problem at jeg ved ikke hvordan jeg tilslutter den til anywhere access
lige ny køre den på 192.168.1.8
12. september 2018 - 21:26 #1
hov jeg var lidt for hurtig  som køre på 192.168.1.8 men det kan jeg ikke tilgå ude fra (og det ved jeg godt :-) jeg skal have et domæne anywhere  fra mit 192.168.1.8 og ud på www.xxxx.wowprogress .com eller www.wowprogress.com/xxxxxxxxx
Avatar billede CRKrogh Ekspert
12. september 2018 - 21:34 #2
Du roder lidt rundt i begreberne, tror jeg, men her et par ting du kan starte med:

Først - få bekræftet, at du rent faktisk har en klasse-B IP# ved at tage en tur forbi http://myip.dk

Har du en klasse-C IP# er du CGNAT'ed af din udbyder og kommer ikke videre.
12. september 2018 - 21:39 #3
lige pt køre den som localhost men da det er en hjemmeside og alle skal kunne komme på den
Avatar billede CRKrogh Ekspert
12. september 2018 - 21:44 #4
Det er din internetforbindelse, jeg snakker om. Hvis du ikke har en "rigtig" ekstern adresse, kan du ikke gør noget som helst tilgængeligt på nettet.
12. september 2018 - 21:47 #5
går jeg går ind på myip.dk/ så har jeg en 80.198.158.81 er det den :-)
12. september 2018 - 21:49 #6
cable.dk.customer.tdc.net
Avatar billede CRKrogh Ekspert
12. september 2018 - 21:52 #7
Så har du en "rigtig" ekstern IP#.

Som jeg forstår dig, skal du så have registreret et domænenavn og have DNS på internet til at pege på den.

Hvis du ikke vil betale for statisk IP# sammen med f.eks. GratisDNS (den bedste og nemmeste løsning), kan du benytte DynDns.
12. september 2018 - 21:59 #8
https://wordpress.com/start/about så laver man en user
Avatar billede CRKrogh Ekspert
12. september 2018 - 22:04 #9
Det giver ingen mening - hvad er det helt præcist, du vil opnå?

Du snakker først om noget, du vil installere på dit NAS - er det noget i forbindelse med WoW eller WordPress?!?
12. september 2018 - 22:12 #10
okay jeg prøver lige og dele til op

jeg har en nas server som kan køre wowprogress
jeg vil så installer wowprogress  på min wd server og lave en hjemmeside :-)

jeg trode at man kunne installer wowprogress  på den også lavet en profil inde på https://wordpress.com/log-in også  hvis du ved jeg mener :-)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
12. september 2018 - 22:18 #11
Det er jeg ikke sikker på at du slipper afsted med.
WoWProgress er jo et plugin til WordPress, så jeg vil umiddelbart forvente at du skal have WordPress kørende på dit NAS (hvis det lader sig gøre på den model), og så tilføje plugin'et her.
12. september 2018 - 22:26 #12
nu spøre jeg nok lidt dumt WordPress er på men det plugin'et er det jeg laver når jeg lavet en profil inde på https://wordpress.com/start/about
Avatar billede CRKrogh Ekspert
12. september 2018 - 22:33 #13
Nej, WordPress er egentlig det, man kalder et CMS (Content Management System) - altså en ramme, man bygger en webside i. Når fundamentet er bygget i WordPress, kan man tilføje temaer og plugin's med forskellige tilbygninger, som f.eks. WoWProgress.
Når webside med indhold spiller, kobler man sit eget domænenavn sammen med sin internet-IP# via en offentlig DNS (f.eks. GratisDNS) - så kan den også ses fra ydersiden.
12. september 2018 - 22:50 #14
når jeg kikker på denne her https://support.wdc.com/knowledgebase/answer.aspx?ID=11043 så skriver de

Brugeren vil blive bragt til Sample Blog side af WordPress. Brugeren skal besøge http://wordpress.com og tilmelde sig en WordPress- konto sammen med at registrere en blog. Når oplysningerne er indtastet, og bloggen er oprettet, kan brugeren gå til at bruge den givne webadresse og bruge den til at logge på det administrative dashboard for deres websted. For at få log-in skærmen, skal du tilføje wp-login.php efter url for webstedet. (For eksempel: wdfanatic.wordpress.com/ wp-login.php .)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
13. september 2018 - 08:53 #15
Der må jeg erkende at jeg kommer til kort. Jeg har aldrig prøvet at lave sådan en hybrid, kun løsninger, hvor sitet kører på en lokal server eller hos en hosting-udbyder.
13. september 2018 - 13:24 #16
men har der er en video på youtube som viser det ? :-)
13. september 2018 - 13:34 #17
når jeg går ind på mit link så er det ligesom er der er en video som viser det men  det er hun et billede :(
13. september 2018 - 16:01 #18
CRKrogh er det Denner du tænker på https://admin.gratisdns.com
14. september 2018 - 14:53 #19
jeg jeg fandt lige denne her og kan se at den understøtter wowprogress😀😀https://dk.000webhost.com/
Avatar billede CRKrogh Ekspert
14. september 2018 - 19:26 #20
Til den pris ville jeg da give det en prøvetur.
14. september 2018 - 19:43 #21
men kan man ikke få et domæne på sin nas `?
14. september 2018 - 19:48 #22
jeg troede man kunne ligesom installer også lavet en user inde på https://wordpress.com/ også loge ind på wordpress appen fra sin nas ligesom jeg kan med plex den køre på min nas  når jeg er ude kan jeg se plex det var også det jeg ville med WordPress :-)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
14. september 2018 - 19:49 #23
Du får ikke domænet på NAS'et. Tænk på domænenavnet som det, der står på din hoveddør ud mod internet. Hvad der står bag døren inde hos dig, er helt op til dig selv. Det kunne f.eks. være et NAS, en mailserver, en webserver eller måske en Playstation.
15. september 2018 - 00:40 #24
okay så det er ikke brugbart
15. september 2018 - 01:08 #25
fandt lige denne her https://www.hostinger.dk/gratis-hosting#gref

men jeg kan ikke se en ideen med at køre det på wd my cloud jo hvis man vil prøve det af eller hvis man skal lave eninformationsside til sin fiama som skal køre local Lan :-)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
16. september 2018 - 20:53 #26
Du må have mig undskyldt, men jeg sidder lidt med en fornemmelse af deja-vu....
At du er en Rasmus, der har nedlagt sin gamle profil og startet forfra?
16. september 2018 - 22:42 #27
min var blive hacke der for lavet jeg en nY
Avatar billede CRKrogh Ekspert
18. september 2018 - 08:39 #28
Ok, så giver svarene mere mening.

Jeg mener jeg har hjulpet dig så langt som det nu er muligt, så du må igang med at læse lidt op på de helt grundlæggende ting omkring dit NAS og hvordan en webside fungerer (ikke WordPress - helt basalt "en webside").
08. oktober 2018 - 17:17 #29
og jeg lukker tsak for input