Avatar billede Slettet bruger
14. september 2018 - 13:34 Der er 5 kommentarer

windows 10 starter ikke efter bios

Hej min drengs computer starter op i bioen, men når jeg vil gå u af den og trykker sker der intet, der har lige været problemer med at den ikke ville finde 2 af hans drives, men det er løst, men lige der efter opstod problemet.
Avatar billede claes57 Ekspert
14. september 2018 - 14:02 #1
De to drev skal byttes om i bios bootrækkefølge.
Avatar billede Slettet bruger
14. september 2018 - 14:29 #2
Det burde egentlig ikke være nødvendigt da SSD som indeholder styresystem ligger på samme placering
Avatar billede 220661 Ekspert
14. september 2018 - 18:24 #3
Hvordan løste du at de andre drev blev synlige i bios?
Avatar billede claes57 Ekspert
14. september 2018 - 18:24 #4
der kan ligge en boot-sector på en af de andre - afhængig af installationen - men det er din pc, der ikke starter, så det ved du.
Hvis nu fx at disk 1 (som nu er disk2) havde den oprindelige windows, og ssd er eftermonteret og win er lagt ind på den, så kan den stadig tro, at disk1 er boot.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. december 2018 - 07:44 #5
Det her må være løst eller droppet. Hopper af tråden.