Avatar billede xWeezor Juniormester
14. september 2018 - 15:22 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Søg i et stykke tekst, og find det tekst som er ukendt.

Det jeg vil er at finde den ukendte. Jeg vil søge efter det her, hvor så at jeg vil :
<script type="text/javascript" src="js/oukendt.js">

Teksten jeg vil søge i er den her, hvori at ukendt ændre sig nogengange:
<html><head><script type="text/javascript" src="js/script.js"><script type="text/javascript" src="js/andetscript.js"><script type="text/javascript" src="js/oukendt.js"></head><body><a></a></body></html>

Jeg har en idé med at søge efter <script type="text/javascript" src="js/o og så finde det som er efter indtil at man når til afslutningen som er .js">

Problemet er bare at jeg ikke ved hvordan man ville skulle gøre det, og det er så der at i eksperter kommer ind i billedet. Håber at alt var til at forstå, og på forhånd tak:)
Avatar billede arne_v Ekspert
14. september 2018 - 15:53 #1
Avatar billede xWeezor Juniormester
16. september 2018 - 19:18 #2
Kunne det være at det kunne forklares nærmere?
Avatar billede arne_v Ekspert
16. september 2018 - 23:49 #3

<?php
$html = '<html><head><script type="text/javascript" src="js/script.js"><script type="text/javascript" src="js/andetscript.js"><script type="text/javascript" src="js/ofoobar.js"></head><body><a></a></body></html>';
// find first
preg_match('#<script type="text/javascript" src="(js/o([^.]+).js)">#', $html, $match);
echo 'ukendt=' . $match[2] . ' src=' . $match[1] . "\r\n";
// find all
preg_match_all('#<script type="text/javascript" src="(js/o([^.]+).js)">#', $html, $matches);
for($i = 0; $i < count($matches[0]); $i++) {
    echo 'ukendt=' . $matches[2][$i] . ' src=' . $matches[1][$i] . "\r\n";
}
?>
Avatar billede xWeezor Juniormester
17. september 2018 - 12:55 #4
Tak for hjælpen:) Det kunne være godt, hvis man stadig kunne give point.
Avatar billede arne_v Ekspert
17. september 2018 - 17:35 #5
Regex kan godt minde lidt om sort magi. Men det kan vaere nyttigt en gang imellem og er noget man boer have i sin vaerktoejskasse som udvikler.