15. september 2018 - 07:57 Der er 13 kommentarer

Grafikkortdrivere og headset

Hej

Min søn har lige købt en GamerPC.
I den forbindelse har jeg 2 spørgsmål, jeg håber i kan hjælpe os med :-)

Grafikkort/drivere:
Grafikkortet er et Geforce GTX1060 3 GB.
Der er noget der hedder Nvidia Kontrolpanel på computeren, hvor man kan justere diverse ting, men ikke opdatere drivere. På skrivebordet er der forudindtalleret noget der hedder Nvidia Experience, hvor man skal oprette en profil. Her kan jeg se at der ligger et punkt der hedder drivere.
Skal vi holde driveren opdateret den vej igennem, eller skal vi bare lade Windows opdatere driveren, når der er en i Windows Update? Hvordan får man mest ud af grafikkortet?

Mit andet spørgsmål er ang. headset. Han har et headset han har været vant til at bruge på sin PS4. Det har indbygget mikrofon, og kun 1 jackstik. Mikrofonen virker ikke på computer. Er det fordi et headset skal have 2 jackstik? 1 der kan gå i mic, og 1 der kan gå i audio? Eller kan det løses med hans nuværende headset?

På forhånd mange tak for hjælpen.
Avatar billede poko1 Ekspert
15. september 2018 - 08:16 #1
Avatar billede poko1 Ekspert
15. september 2018 - 08:21 #2
Nvidia kommer automatisk med en meddelelse på Skrivebordet hvor du blot skal acceptere så det kører bare.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. september 2018 - 10:59 #3
Vil til enhver tid bruge producents egen side:
https://www.geforce.com/drivers/results/137727
Avatar billede 220661 Ekspert
15. september 2018 - 11:03 #4
Enig i #2 at det bør komme frem hvis det er installeret rigtigt :-)
15. september 2018 - 12:32 #5
Okay... så i mener ikke der er brug for at gå i gang med det GeForce Experience? Når nu Nvidia kontrolpanel allerede er installeret?
Den er købt ved MM-Vision "klar til brug" dvs. med forudinstalleret Windows 10. Her kunne jeg se at nvidia kontrolpanel var installeret, og GeForce Experience lå på skrivebordet, dette kræver dog login.

Jeg er bare lidt skeptisk mht. at installere for meget. jeg har oplevet på min egen (ældre) computer  med Radeon grafikkort, kørte det egentlig OK, lige indtil jeg begyndte at installere alt muligt software fra AMD - så begyndte det at køre rigtig dårligt.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. september 2018 - 12:51 #6
#5 Kan se når man kører programmet at der er et login. Om det skal benyttes for at få opdateringer må jeg være dig svar skyldig. Bruger ikke selv denne mulighed. Henter driver manuelt som jeg viste i mit forrige indlæg.
Avatar billede poko1 Ekspert
15. september 2018 - 13:57 #7
#5 Jeg er ikke logget på har det ikke liggende på Skrivebordet alligevel får jeg mine opdateringer.
Det er lige sket på en Gigabyte GA-X58A-UD3R med et gammelt GTX 480 som er her til reparation så ingen problem med det
15. september 2018 - 14:36 #8
Mange tak allesammen.
Jeg køber det kabel ved AVCables der er linket til, og opdaterer driveren manuelt fra Geforce siden.
Avatar billede poko1 Ekspert
15. september 2018 - 14:40 #9
Dette Screenshot er lige Taget da jeg kom ind på Værkstedet.
https://ibb.co/cXzwXK
Avatar billede poko1 Ekspert
15. september 2018 - 14:51 #10
Så du kan se det går helt automatisk.
15. september 2018 - 15:10 #11
Men det ser da netop også ud til at du har det der Geforce Experience kørende?
Avatar billede poko1 Ekspert
15. september 2018 - 15:23 #12
Det kom af sig selv og jeg tænkte så lad det dog køre så jeg Accepterede og vupti.
Det er ikke min PC.
Avatar billede Jhja Seniormester
15. september 2018 - 17:39 #13
GeForce Experience giver besked når der er en ny driver klar til download.
Man kan også optage spillet med GeForce Experience og f.eks. uploade til YouTube bagefter.
Kræver dog konto og indlogging.