Avatar billede torben lind Forsker
18. september 2018 - 19:23 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

importer EAN code til excel 2010

Hej allesammen.
Jeg har i en prisliste omkring 500 EAN code til diverse vare.På prislisten er der kun angivet de 13 cifre til EAN code13.Er der mulighed at kopierer dem over i excel og ovre i excel vil de vise sig som en EAN code man kan scanner  med en håndscanner.Håber spørgsmålet er til at forstå ellers vil jeg prøve at uddybde det.
Med venlig hilsen
Torben
Avatar billede ErikHg Ekspert
18. september 2018 - 19:38 #1
Jeg må indrømme at jeg ikke har ret meget forstand på emnet i dit spørgsmål.
Men jeg har fundet noget der forhåbentlig kan hjælpe:

https://www.youtube.com/results?search_query=importer+EAN+code+til+excel+2010
Avatar billede ebea Ekspert
18. september 2018 - 19:48 #2
Du kan sagtens få dine koder at se i Excel. Der hvor du indsætter dine tekster (koder), formaterer du cellerne med en EAN font. Nedennævnte kan bl.a bruges til 13 cifrede koder, og fonten kan frit downloades fra nettet.
IDAHC39M Code 39 Barcode
Avatar billede torben lind Forsker
18. september 2018 - 20:06 #3
Hej ErikHg.
Tak for hurtig respons,jeg har lige kigget hurtigt på dit link og jeg syntes ikke lige at der er noget med direkte import til Exccel hvorved jeg kan få en scanbar Ean code.Jeg vil prøve at kigge lidt mere på det imorgen.
Torben
Avatar billede torben lind Forsker
18. september 2018 - 20:44 #4
Hej ebea.
Jeg har downloadet den font den skriver og åbnet den,der blev spurgt om jeg ville installerer den og jeg sagde ja til det,men efter at have åbnet excel syntes jeg ikke at der er mulighed for at formaterer med en Ean font.Kunne du måske uddybde hvad jeg gør forkert.
Torben
Avatar billede ebea Ekspert
18. september 2018 - 21:16 #5
#4 - I de celler hvor du skal have dine koder, markerer du disse, og vælger nu skrifttypen, som nævnt tidligere (og som du installerede); derved skulle du gerne se dine stregkoder, hvis du har EAN numre i cellerne. Fuldstændig som du vælger andre skrifttyper i Excel.
jeg bruger det selv til at printe Labels med stregkoder, og det fungerer upåklageligt.
Avatar billede torben lind Forsker
18. september 2018 - 22:04 #6
Hej ebea.
Mange tak for hjælpen,det virker bare.
Torben
Avatar billede ebea Ekspert
18. september 2018 - 22:35 #7
#6  -  Du er velkommen ;-)
Avatar billede rasmuso Seniormester
21. januar 2019 - 16:41 #8
Hej torben lind
Hvis du ikke kan scanne de stregkoder du netop har lavet, kan du prøve at sætte "*" (uden gåseøjne!) før og efter selve tallet.
hvis dine cifre står i "B2" så:
="*"&B2&"*"