Avatar billede mazey Praktikant
18. september 2018 - 22:48 Der er 2 kommentarer

Splitte DAWA autocomplete svar

Hej eksperter,

Jeg er ved at sætte DAWA autocomplete op, og har fået opslaget til at virke, hvor der returneres en korrekt adresse, som man begynder at taste i et input felt.

Mit spørgsmål går på, at jeg godt vil gemme den returnerede data hver for sig. Det vil sige, at selvom hele resultatet leveres i et input-felt, så består det af flere elementer (adresse, postnummer, by, etc.) og disse vil jeg gerne gemme hver for sig.

I nedenstående eksempel returneres hele adressen i samme felt. Jeg kunne dog også godt tænke mig, at postnummerfeltet udfyldes med postnummeret, når adressen er valgt.

Eksemplet kan ses her: http://maxie.dk/dawa.php

Håber nogen kan hjælpe.

Mvh Jens
Avatar billede Tajamal Rafiq Praktikant
18. oktober 2018 - 14:07 #1
Hej Jens

Fandt du løsning på den ?

Mvh
Taj
06. marts 2019 - 14:42 #2
Ved ikke om det stadig er relevant.

Men ud fra din kode, ser det ud til du forsøger sætte 'innerHTML' på dit input-felt.
Det kan man ikke.

For at sætte værdien på Input-felter, skal du sætte deres value-attribute - hvilket du så også gør efter 'innerHTML'.
Og her er du ved at indsætte din 'addressJoin' variabel ind, hvorfor du får addressen i postnummer feltet.

Du vil nok skulle gøre sådan her i stedet:

"use strict"

dawaAutocomplete.dawaAutocomplete( document.getElementById("adresse"), {
  select: function(selected) {
      var addressJoin = `${selected.data.vejnavn} ${selected.data.husnr}, ${selected.data.etage}`;
      document.getElementById("valgtadresse").innerHTML= selected.tekst;
      document.getElementById("zipcode").value = selected.data.postnr;
  }
});

Det fremgår ikke helt hvad du vil bruge 'addressJoin' til, men nu lod jeg den blive ;)