Gnefner Novice
19. september 2018 - 11:26 Der er 8 kommentarer

Upload hastighed falder drastisk, ved upload af billeder.

Hej,

min kæreste fik i går en ny (brugt) computer, hun er fotograf og bruger den meget til at uploade billeder til Droppbox til hendes kunder.

Der er dog et problem. Når den har uploaded de første 3-5 billeder, forsvinder alt upload hastighed, og det hele går stort set i stå.. Min PC, som er på samme netværk, har ingen problemer, det er kun hendes.

Computeren var helt tom, alt er installeret på ny.

Win10
Kører LAN, ikke WIFI
Alt er umiddelbart opdateret

Det er onboard LAN port i bundkortet.. Kan der være en blokade et sted, der blokerer for trafik? Hun er meget frustreret, da det kan tage en hel dag, at uploade billeder...

Ved det er lidt mangelfuldt, men har ikke megen viden på området, håber nogen kan hjælpe.
sidwave Ekspert
19. september 2018 - 11:48 #1
rens computeren med ccleaner. hvis der f.eks er en masse invalide firewall regler, kan nettet være trægt.

i skal rense registreringsdatabasen

https://www.ccleaner.com/ccleaner/download
Rune1983 Professor
19. september 2018 - 11:58 #2
Hastighedsmåling på internettet. Prøv lav det på begge PCer og se hvad de siger.
Gnefner Novice
19. september 2018 - 12:23 #3
Hastighedsmålingerne er de samme, stort set. på 3 forskellige sites.

Jeg kan prøve Ccleaner når jeg kommer hjem - men tænker bare, at den er HELT frisk installeret, i går, kan der virkelig ligge noget? Kan det, evt. være en defekt LAN port også?
Rune1983 Professor
19. september 2018 - 13:04 #4
Din kones nye bærbar og din stationær. Anvender de samme dropbox konto de uploader til?
Hvis nej kunne det måske være kundens dropbox pladsgrænse er opbrugt.
Gnefner Novice
19. september 2018 - 18:27 #5
min kones er ikke en bærbar, men ligeledes en stationær - og ja, det er samme konto hun uploader til. Det kørte fint fra min, men så snart hendes har uploaded de først 3-5 billeder, går den i stå..

Det virker som om der bliver droslet ned for hastigheden på hendes.. Min computer kører fint på samme tid.
Gnefner Novice
19. september 2018 - 18:40 #6
Har nu forsøgt med Ccleaner, og den fandt nogle invalide firewall regler, disse blev fjernet. Genstartede og prøvede igen, men problemet er der stadig :(
valby Ekspert
19. september 2018 - 22:16 #7
I kører altså begge på stationære computere over en router. Og i den router sidder der en switch som fordeler signalet ud i 2 kabler 50/50, eller hvad?
Har I prøvet at koble den ene computer helt fra, og kun køre med problem computeren? Spørgsmålet går på, at finde ud af, om det er computeren eller routeren som er problemet. Hvor stærkt er routerens signal Mb/s mit fra yousee er 116/42.
valby Ekspert
22. september 2018 - 01:24 #8
Jeg forlader spørgsmålet grundet manglende respons fra spørger.
Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links

Opret Preview

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester





Computerworld
Apple tilbagekalder: Stop straks med at anvende disse MacBook Pro-computere - de kan bryde i brand
Apple tilbagekalder MacBook-computere på grund af brandfare og opfordrer brugerne til omgående at stoppe med at anvende dem. Se hvilke MacBook-computere, der er ramt her.
Job & Karriere
På jagt efter et nyt ingeniør-job? Her er otte attraktive stillinger, der er ledige netop nu
Find dit nye ingeniørjob her. Lige nu er der ledige stillinger hos blandt andet E-boks, Milestone Systems og Georg Jensen.
White paper
Mobility - her er de aktuelle udfordringer
Hvad med sikkerheden? Mobility-bølgen fejer igennem danske virksomheder, og der er masser af muligheder og faldgruber. Sikkerheden halter, men det kan der gøres noget ved. Produceret af Computerworld.dk i oktober 2014.