Avatar billede MIK_70 Juniormester
19. september 2018 - 15:50 Der er 3 kommentarer

Mangler en formel

Kære eksperter

Håber i kan hjælpe.
I samme mappe/fil har jeg to ark, hvor begge ark har kundenavne i kolonne C.

Det ene ark indeholder udover kunde numre og navn også omsætning.
Det andet ark indeholder udover kunde numre og navn også adresse og land.

Nu vil jeg gerne have flyttet kundens oprindelses land sammen med de identiske kundenavne i kolonne C i en ny kolonne på det første ark. Så jeg også kan sortere omsætningen landevis.

Nogle gode forslag ?

Mvh
MIK
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
19. september 2018 - 16:07 #1
Hej MIK

i Ark1 ny kolonne række 2 =LOPSLAG(B2;'Ark2'!B2:D30;3)

hvor Ark1 B kolonnen inderholder navnet og Ark2 B kolonnen inderholder navnet og D kolonnen inderholder landet

Jan
Avatar billede MIK_70 Juniormester
24. september 2018 - 22:22 #2
Hej Jan

Det virker desværre ikke rigtig, da rækkefølgen på kundenavnene i kolonne b ikke kommer i samme rækkefølge på de to ark og det lader den her formel ikke helt at tage højde for.

Eller er det mig der tager fejl ??

Mvh
MIK
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
24. september 2018 - 22:28 #3
Det burde den er navnene helt ens ? (både stavet og store/små bogstaver?

Jan