Avatar billede gerhardpet Seniormester
19. september 2018 - 19:51 Der er 10 kommentarer

film af album i google fotos

Jeg bruger Google fotos til stort set alle mine billeder og de fleste er samlet i albums, så jeg bedre kan finde dem frem igen. I de enkelte albums ligger billederne i en bestemt rækkefølge og der er sat tekster ind mellem billederne.

Nu vil jeg gerne kunne lave film/videos af nogle af mine albums, men hvordan kan jeg det? Jeg kan finde ud af at oprette en film i Google fotos, men der skal jeg vælge de enkelte billeder fra "fotos". Dermed forsvinder teksterne og det er en stort arbejde.
Er det mon ikke muligt at vælge et helt album og lave det om til en film?  Det ville lette mit arbejde meget.
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2018 - 06:46 #1
det er nok smartest at bruge en video editor.

https://www.oberlo.com/blog/best-free-video-editing-software
Avatar billede gerhardpet Seniormester
20. september 2018 - 07:16 #2
ved du om jeg kan lave en video direkte fra et google foto album med dette program? Jeg har prøvet et par videoredigeringsprogrammer, men de kan ikke klare opgaven.
Avatar billede mort1 Ekspert
20. september 2018 - 09:26 #3
Windows Movie Maker, ind til en af de seneste Windows 10 opdatering standard program under Windows, men desværre væk nu.
Jeg er overbevist om, at Movie Maker kan klare opgaven - Programmet kan hentes her:
http://www.tucows.com/preview/753874/Windows-Live-Essentials-Movie-Maker?q=Windows+Live+Movie+Maker
Avatar billede INK Ekspert
20. september 2018 - 09:54 #4
Google Fotos kan vise et Diasshow for et album. Men det er måske ikke nok?
Har ikke helt forstået hvordan dine tekster er lagt ind.
Avatar billede gerhardpet Seniormester
20. september 2018 - 10:21 #5
Diashow er ikke godt nok. Teksterne er lagt i Google albums og dem vil jeg gerne have med i en video.
Alle de billeder, jeg har taget med en smartphone går direkte ind på Google fotos, så hvis jeg skal bruge et video redigerings program så skal jeg først have dem over på min pc eller finde et program, der kan tage dem direkte fra Google fotos.
Avatar billede gerhardpet Seniormester
21. september 2018 - 11:57 #6
Hej Mort1. Jeg lavede en del videos med Movie Maker i "gamle dage", men det program kan ikke længere downloades og heller igennem dit link med tucows. Jeg er ved at prøve at bruge appen billeder som skulle være det nye movie maker og så må vi se, hvordan det går. Jeg vender tilbage, når jeg har noget nyt om det eller en anden løsning.
tak - gerhard
Avatar billede mort1 Ekspert
21. september 2018 - 14:40 #7
Der er tilsyneladende et problem, men for 3 uger siden virkede www.topwin-movie-maker.com her er der mulighed for at hente Windows Movie Maker til forskellige Windows versioner.
Det kunne jo være...………, det er i hvert fald møgærgerligt hvis det ikke kan lade sig gøre mare, jeg kan i hvert fald ikke undvære programmet - Lad os høre om du opnår et resultat
Avatar billede claes57 Ekspert
21. september 2018 - 14:45 #8
der er programmer til at optage skærm-sekvenser (fx til undervisning i windows). Med den type kan du bladre rundt, kommentere og alt på skærm kommer på video.
Avatar billede gerhardpet Seniormester
21. september 2018 - 15:02 #9
Jeg vender tilbage, når jeg har fundet noget brugelige! Tak for jeres input!
Avatar billede gerhardpet Seniormester
26. september 2018 - 13:21 #10
Jeg har nu været gennem en del forskellige programmer og talt med andre, der ved mere om sådan noget end jeg, og jeg må konkludere, at det er bedst at bruge et redigeringsprogram, som man har betalt for.  Og så var det, at jeg kom i tanker om, at jeg for mange år siden brugte et Pinnacle program. Efter nogen tids søgen fandt jeg CD'en fra Pinnacle Studio 14. Det fik jeg installeret igen og det virker! Jeg kan fortsat ikke lave video direkte fra Google album, men jeg er da på vej.