Avatar billede tida Juniormester
20. september 2018 - 10:19 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Pivot - flyt Hovedtotal til top af tabel

Hej

Jeg er ikke den store pivot ørn, og jeg sidder med et problem som jeg egentlig syntes virker til at være ret simpelt.

Jeg har oprettet en pivot  med 1 række og 5 kolonner og noget filter funktion. Hovedtotalen på de 5 kolonner ligger nede i bunden af tabellen, jeg vil bare gerne have den løftet op i toppen.

Har forsøgt at Google og også kommet frem til at der i Design menuen er noget at vælge imellem omkring Subtotaler og Hovedtotaler ...jeg kan bare ikke få det til at spille...kan nogen hjælpe mig ??
Avatar billede finb Ekspert
20. september 2018 - 10:41 #1
Kan du nøjes med:
=MAKS() ??
Avatar billede tida Juniormester
20. september 2018 - 12:24 #2
Øhhh...hvad skal jeg med en formel....kan du uddybe det ?
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
21. september 2018 - 10:21 #3
Du kan ikke umiddelbart gøre det du ønsker for så vidt angår Hovedtotal. Du kan gøre det for subtotaler.

Du kan dog gøre følgende (med hovedtotal slået til):

I en tom celle oven over pivottabellen bruger du funktionen GETPIVOTDATA og trykker på den celle der indeholder din hovedtotal.

Hvis du ønsker dewt kan du formatere den oprindelige hovedtotal så den bliver usynlig (du må ikke fjerne den).
Avatar billede tida Juniormester
21. september 2018 - 10:44 #4
Ja, jeg opgav og lavede istedet en workaround lidt a la det du foreslog. Jeg valgte dog istedet at fjerne Hovedtotalen og istedet indsætte en SUBTOTAL(9;  ) formel ovenfor pivot, det var nødvendigt med en fjernelse af hensyn til resten af mit ark.

Men ellers fin løsning du gav. Det undrer mig dog at det ikke er en simpel setting i pivot der lige kunne flytte summen op i toppen.