Avatar billede Jøn Praktikant
20. september 2018 - 11:05 Der er 3 kommentarer

malvare

Er der  nogne som kender nogen, som kan hjælpe mig medat få mine 8000 filer tilbage.??.
I påsken 2016 blev jeg hacket  og det var formentlig russiske hackere.
Jeg mistede 8000 wordfiler samt en række foto filer.

Er journalist og rejseleder og mistede artikler, manuskifter, regnskaber ( også fra private foreninger)
Jeg følte mig helt klædt af. På min computer henviste man til et program, som  hvor jeg kunne åbne  mine filer igen -  ransomwaren  hed Lucky files.
Hvis jeg ville betale med bitcoins ville et svarer til at jeg skulle betale omkring 260.000 kr.

Jeg anmeldte angrebet til politiet i Nordsjælland, som henviste til deres afdeling i Helsingør.
Her kendte man godt denne ransomware, men havde dengang ikke ressourcer til  at hjælpe mig og frarådede  mig at betale, fordi det var ingen garanti for at få filerne åbnet.

Jeg betale naturligvis ikke, men har stadig computeren stående gemt væk med alle de krypterede filer..
Jeg følte mig helt  klædt af  ved at miste alt materialet fra  de sidste 10-15 år.

Siden  2016  ved jeg at man er blevet bedre til at åbne den slags filer.
Jeg kontaktede i løbet af 2016/2017 forskellige firmaer, som forsøgte at åbne filerne , men ingen kunne, selvom nogen havde kontakt  i Moskva.
I 2017 medvirkede jeg i en video som en afdeling under indenrigsministeriet lavede for at advarer folk mod den slags hackere.

Er der  nogen som ka n hjækpe vill jeg blvier glad. ..

Mvh
Aage Krogdam Krøier
Journalist
Egebregnen 13, 4070 Kirke Hyllinge.
Tlf. 40506098
Avatar billede ErikHg Ekspert
20. september 2018 - 11:27 #1
Der er måske hjælp at hente her:

28120861 eller 32550909.

Jeg vil understrege at jeg ingen forretningsmæssig interesse har i firmaet så det er ikke at betragte som reklame kun som en hjælp.
Avatar billede klt Seniormester
20. september 2018 - 11:36 #2
Der findes værktøjer til at fjerne mange typer ransomware, men desværre ingen til Locky - så er ret sikker på svaret stadig er det samme, at der ikke er nogen som kan hjælpe......

Her er en liste over typer som kan dekrypteres - men som sagt ingen til Locky:
https://www.nomoreransom.org/da/decryption-tools.html