Avatar billede Gitte Praktikant
21. september 2018 - 10:23 Der er 9 kommentarer

Min fb konto har været udsat for phishing..

Hop til
Afsnit på denne side
Tilgængelighedshjælp
Facebook

Din konto er midlertidigt låst
Vi har registreret mistænkelig aktivitet på din Facebook-konto og har midlertidigt låst den af sikkerhedshensyn.
Det er muligt, at din konto er blevet bragt i fare som følge af, at du har indtastet din adgangskode på en side, der er designet til at ligne Facebook. Denne type angreb er kendt som phishing. Læs mere i Hjælp.
I de næste trin viser vi dig en sikkerhedskontrol, som kan være med til at sikre din konto og give dig mulighed for at logge på igen.
Her under er der en blå "knap" hvor man skal trykke fortsæt, men kan ikke komme videre. Er enkelte gange kommet et eller to trin videre men så stopper dette også har været lukket ude i en uge nu. Heller ikke fra andre tlf eller pc ...hvad gør jeg hjælp    MVH Gitte
Avatar billede ole_madsen Ekspert
21. september 2018 - 10:46 #1
Jeg tænker - prøv en anden browser.

Bruger du eks. Edge i Windows 10, så prøv i stedet Internet Explorer.

Baseret på at ikke alle webservices kører lige godt i forskellige browsere.
Avatar billede claes57 Ekspert
21. september 2018 - 11:03 #2
Eller - ryd op i din browser
i browser tryk <Ctrl><Shift><Delete> og der åbnes et mindre vindue, hvor du fjerner alle hak, og sætter hak i den linje, hvor ordet 'cache' er. Klik så på Ryd.
Det fjerne alt gammelt skrammel, som din pc slæber rundt på fra gamle sider, og tvinger den til at hente en frisk version.
Avatar billede claes57 Ekspert
21. september 2018 - 11:05 #3
Det er i øvrigt en god idé at skifte adgangskode til fb nu, og samtidig aktivere totrinsbekræftelse så du via sms får en kode ekstra når du logger på fb - så har andre ikke 'glæde' af at kende din adgangskode.
Avatar billede Gitte Praktikant
22. september 2018 - 13:28 #4
Hejsa alle og tak for tilbagemeldingerne  ....Intet hjælper har prøvet alt anbefalet.
Er godt træt af det, da jeg har en gr. hvor folk handler i. Samt alle mine fotos på FB. Gitte Græder :-(
Avatar billede claes57 Ekspert
22. september 2018 - 13:53 #5
se på https://www.facebook.com/settings?tab=security&section=sessions&view
og fjern dem, du ikke kender.
og derefter https://www.facebook.com/settings?tab=security&section=login_alerts&view
og sæt den, så du får en mail hvis der logges ind fra ukendt enheder
log evt på på et sjældent tidspunkt (fx 05:00 søndag morgen) for at se, om det går der (hvis du fx har en sur eks, der generer din konto/dig)
Tjek også, at der kun er din email-konto , der får underretninger, og skift adgangskoden på email-kontoen også.
Avatar billede Gitte Praktikant
27. september 2018 - 22:06 #6
Hej claes57.
De link du har vist er jo på FB. der kan jeg jo ikke komme ind.???
Jeg har sendt ang. Phishing til fb, men intet sker  ......
Avatar billede claes57 Ekspert
28. september 2018 - 08:55 #7
link forudsætter nok, at du er logget ind via den pc, du er på - og det er jo netop problemet. Catch 22 https://en.wikipedia.org/wiki/Catch-22_(logic)
Avatar billede claes57 Ekspert
28. september 2018 - 08:57 #8
http://bit.ly/Catch-22-logic
(eksperten kan ikke lige () i link)
Avatar billede claes57 Ekspert
29. september 2018 - 01:06 #9