Avatar billede overgreat Forsker
21. september 2018 - 15:47 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Undgå problemer med virtuel keyboard på hjemmeside

Vi har følgende udfordring:

- hjemmeside programmet med asp.net c-sharp og lidt javascript
- hjemmesiden scanner stregkoder ind og ud af lager
- tekstfelt hvor håndscanner indlæser stregkode og trykker en knap efterfølgende

Den fungerer er par gange... indtil den pludselig popper og med det virtuelle keyboard... siden springer til bunden af siden og viser det virtuelle keyboard.

Hvordan slipper vi uden om det problem uden helt at slå keyboardet fra...
dvs vi kan slippe for at den pludselig bruger det virtuelle keyboard på hjemmesiden uden at vi giver den lov.

Vi ønsker ikke at udvikle en app.

Håber i kan hjælpe
-
Avatar billede conz Juniormester
21. september 2018 - 19:49 #1
Work-arounded ser ud til at være at sætte feltet til read-only, også bruge noget JS for at kunne skrive i det alligevel. Se et eksempel her:
https://codepen.io/agorilla/pen/FJIic
Avatar billede overgreat Forsker
22. september 2018 - 13:45 #2
Super forsøg - og det virker på Iphone... men på en tc56’er så vil den ikke scanne og sætte det ind...

Er der nogle ting der kan gøres så den også fungerer på tc 56
Avatar billede overgreat Forsker
22. september 2018 - 14:08 #4
Der sker det at keyboardet kommer frem når vi scanner...
Den ødelægger at vi blot vil læse stregkoden og aktivere scanknappen
Avatar billede overgreat Forsker
22. september 2018 - 14:48 #5
Siden starter fint op og hvis jeg på IPhone trykker på feltet kommer der en popup besked som der skal og ingen keyboard. Hvis jeg gør det samme på hånd scanneren kommer der ingen besked og keyboard kommer frem.
Avatar billede overgreat Forsker
22. september 2018 - 16:15 #6
Vi kan disable keyboardet.
Vi kan sætte feltet som read only
Vi kan få den til at fange carrige return -

Men den får ikke informationen fra scanningen med...

Håber nogle kan hjælpe med løsning