Avatar billede puren Ekspert
24. september 2018 - 14:12 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

video klippe klistre

hey

søger anbefaling af redigerings software der kan klippe video stumper ud af en video gæmme det som en fil skal understøtte MKV(h.264)
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
24. september 2018 - 14:19 #1
https://www.nchsoftware.com/videopad/index.html

Efter min mening den bedste gratis (til ikke kommerciel brug) videoeditor.
Avatar billede mort1 Ekspert
24. september 2018 - 14:54 #2
Efter min mening er Movie Maker rigtig god og fyldt med muligheder, og utrolig nem at arbejde med - Movie Maker hed tidligere Windows Movie Maker, men er desværre forsvundet ud af Windows 10. Jeg ved ikke præcis om den understøtter "dit format" men mon dog ikke.
Movie Maker fås til alle Windows versioner, og kan hentes her:  https://www.topwin-movie-maker.com/
Avatar billede eurositi Ekspert
24. september 2018 - 17:56 #3
NCH ser rigtig god ud, men jeg kan dog ikke se, at Lossless-eksportfunktionen fungerer. Det ser ud til, at programmet omkoder alle videoer, som eksporteres - også når det ikke er nødvendigt.

Xmedia Recode er også 100% gratis og har en simpel trimnings/redigeringsfunktion. Og det kan remuxe på få sekunder (altså helt uden omkodning og kvalitetstab), hvis du bare vil skære en stump video ud af en større video.
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
24. september 2018 - 20:35 #4
#3 Jeg kan godt lide NCH netop pga. at min erfaring var at man kunne klippe i en MP4 video og eksportere uden omkodning, altså uden kvalitetstab og med højere hastighed. Det er noget tid siden jeg har checket det, men jeg kan huske at det var det, der udmærkede NCH fremfor andre gratisprogrammer, der gerne vil gemme i andre opløsninger og kode det hele om en gang til.
Det er svært at finde et simpelt videoredigeringsprogram, de fleste kan en mængde forvirrende ting, og eksporterer med omkodning, ikke nemt hvis man egentlig bare vil klippe de dele ud af videoen.
Jeg vil kigge på https://www.xmedia-recode.de/ ved lejlighed. Det lyder interessant
Avatar billede puren Ekspert
06. oktober 2018 - 14:21 #5
VideoPad Video Editor kunne det jeg søgte
Avatar billede eurositi Ekspert
07. oktober 2018 - 16:32 #6
Lige en bemærkning: AviDemux er i modsætning til NCH helt gratis. NCH kan ikke ret meget (f.eks. er det ikke muligt at beskære videoen uden omkodning) i den gratis version.