Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
24. september 2018 - 19:36 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

* Film om falske vagt-kontrol stationer, i Tjekkoslovakiet *

Jeg så - for en del år siden - En film i fjernsynet.
Måske på engelsk. Måske på tjekkisk ?
*
Spillefilmen, den handlede om, at man i Tjekkoslovakiet, havde lavet nogle falske grænsekontrol stationer. Altså, at folk, der flygtede fra Tjekkoslovakiet. Kom til noget, som de troede var Amerikanske (? Tror jeg nok) grænsestationer. Med rock og popmusik, whisky, amerikanske præsidenter på vægge. og popstjerne. Flygtningene troede, virkelig de var udenfor Tjekkoslovakiet. Og fortalte glad og fro - om deres oplevelser, samt hvem der hjælp dem - De blev så, senere arresteret. Men hvad hed den film ? Nogen der ved det ? * Venlig Hilsen Jørn *
Avatar billede jens48 Ekspert
24. september 2018 - 20:09 #2
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
24. september 2018 - 20:22 #3
TAK - jens48 !!!! Det må være den !!!!  TAK
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
24. september 2018 - 21:46 #4
Tak - igen