Avatar billede Slettet bruger
24. september 2018 - 19:54 Der er 13 kommentarer

Opgradering af ældre computer

Har tænkt at man kunne opgradere sin computer, da den er lidt ældre og så kunne det være der var lidt ekstra levetid. Har tjekket denne side http://www.userbenchmark.com/System/Medion-H81H3-EM2/1562
som burde vise hvad passer men er ikke sikker om den er præcis. Hat tænkt at "måske" opgradere til et 750ti ellet 1050ti. Men kunne også godt tænke mig at have lidt flere valgmuligheder i forhold til grafik kort fx 9xx serien. Hvad tænker i ? Kan også opgradere motherboard men synes bare det bliver lidt får dyrt hvis noget går i stykker. Pc´en er cirka 5 år gammel købt i aldi til en ny pris 5000.

Specs

Windows 10 home 64-bit

Cpu
intel core i5 4440 3.10GHz

Ram
8Gb Dual channel DDR3 797MHz

Motherboard
Medion H81H3-EM2

Gpu Gtx 745
Hard disk
1 tb (hved ikke så meget om den andet et end 1tb)

SSD
Samsung ssd850 evo 250GB
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2018 - 19:57 #1
Foresten har jeg også overvejet at opgrade til l i7 4790 men ved ikke om det er det værd
Avatar billede claes57 Ekspert
24. september 2018 - 20:03 #2
gå ud fra, at cpu, ram og motherboard er i sæt. Hvis du vil have en nyere type i den ene, så skal alle 3 ting skiftes.
Hvad skal den kunne? spil? kontor/skole? ønsker om lydløs køling?
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2018 - 20:21 #3
det ved jeg derfor tænker jeg det kan være dyrt og det mest til spil/gaming
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2018 - 20:22 #4
fortnite league of legends sådan noget i den stil af spil
Avatar billede mort1 Ekspert
24. september 2018 - 20:23 #5
Det ville være rart at vide hvad computeren skal kunne klare, men det forekommer mig usandsynligt at skulle kunne betale sig.  Som du selv skriver "ældre computer", så efter min mening, tænk  i andre baner.
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2018 - 20:33 #6
Jo, valgte cpu ved #1 er kæmpe opgradering for en socket LGA1150, men husk, det kan være, at det skal bestilles først, for måske er det udgået her rund omkring i butikkerne.
Kan du skaffe det, skift det til den, som du skrev #1.
Alt andet med gpu, helt op til dig hvilket, og måske plus ram, hvis der plads til mere, medmindre du allerede bruger alle.

Alternativer fra Proshop, LGA1150 CPU'er
https://www.proshop.dk/CPU?f~processorer_socket=intel-lga1150&b=intel~amd&pre=0
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2018 - 20:41 #7
Som det allerede er, kan det sagtens klare Fortnite, League of Legends 🤓👍

Alt andet er ikke andet opgradering 🤓

Snakken om opgradering, vil du skifte til den nævnte, gør det, og ikke yderligere mere, for bruger du mere penge, er det bedre betalt med nyt system 🤓👍
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2018 - 20:45 #8
altså tænker at købe brugt nyt vil være rigtig dyrt
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2018 - 21:15 #9
så du synes at opgradere cpu kunne være fint men ikke mere og fortnite er faktisk ikke det bedste har kun 50-60 fps med alt på low 1080p
Avatar billede Slettet bruger
25. september 2018 - 15:19 #10
har lige fundet et brugt sæt på fb hvor der er asus h110m-a, I5 6400 og gtx 960
til 1000 hvor nogen nok byder over tænker at det et godt tilbud men der er ikke ram med hvad tænker i ?
Avatar billede claes57 Ekspert
25. september 2018 - 15:33 #11
den skal bruge ddr4 ram, og din har ddr3 - så ny ram.
jeg tror ikke, at skiftet løfter din pc så meget, at det er prisen værd.
Avatar billede Slettet bruger
25. september 2018 - 16:03 #12
men kan jeg ikke bare finde nogen ddr4 8gb og så købe det til 300
Avatar billede claes57 Ekspert
25. september 2018 - 16:22 #13
2*8gb ram (ny) fra mærkevare koster ca 1250 kr
http://eu.crucial.com/eur/en/compatible-upgrade-for/ASUS/h110m-a
der står også de data, du skal bruge:
DDR4 PC4-21300 • 16-18-18 • Unbuffered • NON-ECC • DDR4-2666 • 1.2V