Avatar billede v123 Praktikant
25. september 2018 - 09:59 Der er 3 kommentarer

HJÆLP! Farvede små ledninger

Vi har haft et uheld herhjemme, og en kontakt der forbinder netledninger til vores TDC homebox er røget ud af væggen, der er seks små ledninger (1 orange, 1 orange/hvid, 1 grøn, 1 grøn/hvid, 1 brun og 1 brun/hvid). Jeg aner ikke hvilke ledninger skal sættes ned i de to tilgængelige skæreklemmer? Hjælp :( !!
Avatar billede michael_stim Ekspert
25. september 2018 - 10:05 #1
Avatar billede ole_madsen Ekspert
25. september 2018 - 10:19 #2
Der er en her der har haft tilsvarende problem: https://www.hardwareonline.dk/traad.aspx?fid=9&tid=631949

Der er masser af gode råd og idéer i tråden - men som jeg læser det, er det ikke endeligt konkluderet hvilke TO ledninger du skal bruge... - resten er formentlig inaktive.
Avatar billede v123 Praktikant
25. september 2018 - 13:42 #3
Hej og tak for jeres vilje til at hjælpe!
Der er 6 ledninger der stikker ud af væggen, og nogle af dem skal så puttes ned i de to tilgængelige skæreklemmer, problemet er bare hvilke. Der er to ledninger, 1 orange og 1 orange/hvid, der sidder i skæreklemmen ovenover den nederste skæreklemme - den hvor ledningerne er faldet ud ved et uheld, da kontakten blev revet ud af væggen.