Avatar billede degnens Juniormester
25. september 2018 - 18:56 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

Woocommerce Subscriptions vil ikke opdatere?

Jeg bruger plugin Woocommerce Subscriptions til at styre online-abonnementer. Mit plugin er forældet og der er en funktion i den nyere version, jeg har brug for. Men når jeg forsøger at opdatere, får jeg bare fejlmeddelelsen: Opdateringspakke er ikke tilgængelig. Jeg har fundet ud af, at der skal tilkøbes en opdateringslicens, der gælder for et år ad gangen. Når jeg købte det, fik jeg mulighed for at downloade den aktuelle version i en zip-fil. Men når jeg forsøger at installere den, får jeg fejlmeddelelsen, at "Destinationsmappen eksisterer allerede. Installering af plugin mislykkedes". Hvordan kommer jeg videre herfra? Jeg tør ikke slette destinationsmappen, fordi jeg ikke ved, om der ligger en masse data om eksisterende subscriptions i den, som jeg derved mister? Jeg vil jo ikke slette og installere på ny, men bare opdatere den version jeg har til den sidst nye?
Avatar billede stjans Guru
26. september 2018 - 07:49 #1
Jeg ville slette det gamle plugin - og så uploade zip filen via Wordpress admin. Du skal nok så indtaste en kode, men den bør ligge i din mail fra søælger.

Den helt sikre måde er, at du logger ind via FTP, finder pluginmappen under content - plugins - og sletter hele mappen. Herefter upload af zipfil via WP.
Avatar billede degnens Juniormester
26. september 2018 - 09:42 #2
Tak, det var også der, jeg var ved at være landet. Men jeg er usikker på, om det så sletter alle data om eksisterende subscriptions, for så går det jo ikke?
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
26. september 2018 - 10:28 #3
Hej Degnens
Du installerer først det gratis plugin https://a3-seo.dk/backup-kopiering-cloning-wordpress/ tage en manuel backup, instruktionene finder du på ovenstående link.

Derefter deaktiverer du den ældre version og sletter det efterfølgende, indefra WordPress "IKKE via FTP".
Installerer den nye pakke efterfølgende.

Skulle noget gå galt eller du mister data, "Hvilket sandsynligvis ikke sker", uploader du de 2 backup filer via FTP. Skriver i søgelinien i din browser https://ditdomæne.dk/installer.php og din installation, spoles tilbage til før du deaktiverede det gamle plugin.

Skulle du få brug for hjælp i denne process, så skriv i pv ;-)
Avatar billede stjans Guru
27. september 2018 - 11:04 #4
@ A3: Jeg er i princippet enig, men hvis mappen som plugin i er skrivebeskyttet (og det kan det godt se ud til) så skal mappen enten slettes via FTP eller tilladelserne laves om. Ellers vil opdateringen stadig ikke virke.
Avatar billede degnens Juniormester
27. september 2018 - 11:26 #5
Tak for hjælpen. Jeg forsøgte mig med den løsning som stjans gav først. Jeg kom i tanke om, at jeg har et plugin, der tager backup et par gange i døgnet. Det kunne jeg også bruge til at gennemtvinge backup umiddelbart inden jeg gjorde forsøget. Jeg slettede det gamle plugin, installerede den nye version, jeg havde købt og havde liggende i zip-format og vupti! installerede det problemfrit og alle indstillinger tilsyneladende gemt fra det gamle version :-) Så jeg fik slet ikke brug for at gå ind via FTP eller lign. Tak for hurtig hjælp!
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
27. september 2018 - 11:34 #6
@Stjans: enig, men forsøget indefra WP bør forsøges først, det giver den "reneste" sletning.
Men ser ud til at det er løst og Degnen havde selv et backup plugin :-D
Avatar billede degnens Juniormester
27. september 2018 - 12:07 #7
Hov, der var jeg lige lidt hurtig med at vælge løsningen. Faktisk var det din løsning, jeg brugte @a3-seo.dk! Jeg slettede ikke via FTP, men inde fra WP-kontrolpanelet, efter jeg havde taget en backup af siden. Så jeg markerer lige dit svar som løsning også. Kh Degnen.
Avatar billede stjans Guru
27. september 2018 - 12:08 #8
God stil :-)