Avatar billede Slettet bruger
27. september 2018 - 11:20 Der er 8 kommentarer

Angående

Angående radius antenne.Er der danske kanaler på,angående undertekster er der nogle programmer der er På dansk. Mvh Johnny Andersen.
Avatar billede INK Ekspert
27. september 2018 - 11:25 #1
Forstår ikke helt spørgsmålet, men er det denne
https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1019647
Avatar billede claes57 Ekspert
27. september 2018 - 11:42 #2
den simple er at tage en gammel pc og koble til tv som skærm - der er masser af tv-stationer der har udsendelser liggende. F1 løb ser du på RTL (på tysk), sverige, norge, danmark (dr) osv findes.
Dur ikke, hvis du har mobildata internet, da du så hurtigt vil løbe tør for gb.
Avatar billede Slettet bruger
27. september 2018 - 11:51 #3
Hej. Det er en antenne der hedder Radius som man kan købe hvor man se gratis kanaler. Mit spørgsmål er, om man kan se danske kanaler På nogle af dem,og er der Danske undertekster På nogle af dem. Det skrives der ikke noget om I beskrivelsen fra firmaet radius. Mvh Johnny Andersen.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
27. september 2018 - 12:09 #4
Prøv at lægge et link til omtalte antenne. Radius er i danmark et firma der tager sig af infrastruktur.

Men helt generelt - du kan IKKE på NOGEN antenne tage gratis danske kanaler, andet end de kanaler der i forvejen er gratis (DR, DR2, DRK o.s.v...).

Men der er masser af firmaer der forsøger at bilde dig det ind :-)
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
27. september 2018 - 14:22 #5
Avatar billede ole_madsen Ekspert
27. september 2018 - 14:47 #6
Hvis det er den, er det fuldstændig det samme som "Fox-TV antenne", som ink linker til en debat om.

I bedste fald kan den tage de gratis kanaler du kan modtage med en hvilken som helst antenne.
I værste fald virker den slet ikke...

Spar pengene og køb en helt almindelig stueantenne, hvis behovet er der. Men du kommer ikke til at kunne se de kodede kanaler, uden en dekoder - og det får du ikke i antennen, og slet ikke "gratis".
Avatar billede ole_madsen Ekspert
27. september 2018 - 14:49 #7
p.s. - HVIS de skulle have indbygget et hack, der kan omgå Boxers kodning, vil den ikke være lovlig at bruge.

http://nyheder.tv2.dk/krimi/2018-04-18-28-adresser-ransaget-i-aktion-mod-ulovligt-pirat-tv
Avatar billede ole_madsen Ekspert
11. oktober 2018 - 07:41 #8
Nu er spørger tilsyneladende smuttet, men nu faldt jeg ellers nok over annoncen på https://story.lightninggadget.com/articles/tvradius/dk/bigblue-asb2118x2/

Det er en helt almindelig DVB-T antenne - der står ikke engang om den kan tage T2.

Men ét af stederne jeg ikke kan li´ det, er hvor en begejstret "Niklas Johannessen fra Aalborg" er glad for at han får "50 mil i stedet for 30" :-D - gad vide hvorfor Niklas tænker i mil, i stedet for kilometer... - MON det hele er taget fra et amerikansk site, og blot oversat... - trods alt af en der kender dansk, uden at være specielt dygtig på begreber.

Men for lige igen at slå fast - dimsen kan INTET som andre antenner ikke kan. Med lidt held er den god til at hente signaler, men det er der intet bevis for på siden, så jeg tvivler.