Avatar billede larsini Seniormester
11. oktober 2017 - 10:32 Der er 38 kommentarer

TV FOX ANTENNE - for godt til at være sandt...!

Har på fornemmelsen at dette er et stort fup-nummer.
Har nogen her på forum erfaringer???

Det ser ret useriøst ud.

http://best-hd-antenna.com/tvfox-antenne-bedoemmelse/?lang=da
Avatar billede ole_madsen Ekspert
11. oktober 2017 - 10:59 #1
I hvert fald ikke særlig seriøs side - ingen info om tilhørsadresse, virksomhedsnummer eller noget. Pinlig oversat fra engelsk til dansk.
Selve domænet registreret i Panama:

Registrant Contact
Name: WhoisGuard Protected
Organization: WhoisGuard, Inc.
Street: P.O. Box 0823-03411
City: Panama
State: Panama
Country: PA
Phone: +507.8365503
Fax: +51.17057182
Email: email@whoisguard.com

Det er tydeligvis noget der henvender sig til amerikanere... - hvordan deres sendemaster fungerer ved jeg ikke, men jeg tvivler voldsomt på at det ville virke i DK under nogen omstændigheder. Her har Boxer monopol på de krypterede luftbårne signaler, og det vil være ulovligt at dekryptere dem uden Boxers egne kort.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
11. oktober 2017 - 10:59 #2
Næh, det er nok ikke ligefrem fup, men hvad er det mon du TROR du kan modtage med den antenne?

Der opstår jo ikke på magisk vis en mystifistisk gratis-sender med alle dine kabel-kanaler, du bare kan tappe ud af den blå luft.

Den vil formodentlig kunne modtage de samme gratis-kanaler, som alle andre antenner, bare lidt ringere da den dels skal være indendørs, dels har indbygget en bredbåndsforstærker, der ikke er nærmere specificeret.
11. oktober 2017 - 11:09 #3
Så lad os for the sake of the argument, kalde det en mellemting. Måske ikke decideret fup, men det er bestemt heller ikke et troværdigt og ærligt foretagende!
Hvad den kan- og/eller ikke kan, det vil jeg ikke gøre mig til dommer over.  Det rager mig for så vidt; jeg vil dog konstatere følgende:

Jeg har lavet analyse på deres hjemmeside og dens opbygning og det er ikke nogen helt almindelige firma hjemmeside! Der er overvejende få unikke links, enormt mange interne der enten laver looped redirects- eller slet og ret er døde. Mange af deres links er bygget "af flere lag": Clickbait i bund og grund, hvilket kan være så meget - men i bedste fald en tvivlsom moralsk marketingsstrategi! Certifikater, tilladelser osv. er ikke signerede; jeg kan i det hele taget ikke validere ret meget troværdigt materiale på det site.

Tænk over det før du tager en beslutning !
Avatar billede ErikHg Ekspert
11. oktober 2017 - 11:33 #4
Ser noget ud til at være "for godt til at være sandt" er det som regel også tilfældet.
Jeg ville tænke mig om en ekstra gang!
Avatar billede jalved Ekspert
11. oktober 2017 - 11:46 #5
Nej, det virker ikke så troværdigt. Selv hvis antennen virkede, ville jeg ikke have det godt med at give mine betalingsoplysninger til sådant et site.

Jeg kan godt se, den lokkende tanke... at hvis nu man kunne nappe Boxers kanaler gratis... Men det kan du nok ikke. Og det er jo også ulovligt.

Hvis du er fristet af en masse gratis kanaler, findes der andre billige og mere reelle bud. Fx diverse android-tv-bokse.
Avatar billede larsini Seniormester
11. oktober 2017 - 12:09 #6
Tak for jeres fine og grundige svar - helt sikkert ikke noget man skal anskaffe sig.
I øvrigt: de sidste mange år har vi her i husstanden modtaget tv-signalerne via antenne vel at mærke uden tv-abonnemnet til nogegensomhelst. Vi opsagde Yousee som derefter sendte et brev stilet til "De nye ejere af huset" hvor man orienterede om at der lå kabler i jorden lige til koble sig på. Altså man gik ganske enkelt ud fra at abonnementet blev opsagt p.g.a. flytning.....! Åbenbart sjældent at folk opsiger deres abonnement!
Avatar billede ErikHg Ekspert
11. oktober 2017 - 13:04 #7
Jeg tror, at det er standardprocedure hos YouSee, at sende en sådan orientering ud.
Der er jo som bekendt stor konkurrence selskaberne imellem på området med kabel ty, bredbånd samt mobiltelefoni.
Avatar billede jalved Ekspert
11. oktober 2017 - 13:08 #8
#6 Ja, der er jo mange gratis (licens) kanaler hos DR - og personligt er det også deres kanaler jeg foretrækker - men mangler du så ikke TV2 indimellem?
Avatar billede ErikHg Ekspert
11. oktober 2017 - 13:54 #9
#8 Jeg har selv YouSee kabel tv, bredbånd og mobil, og der godt tilfreds med det, men tidligere havde jeg fuldpakken, men afmeldte denne jeg nu kun har jeg kun mellempakken, hvad jeg anser for rigeligt. Mange sportskanaler ligger i netop fuldpakken, og da jeg ikke ser sport er det spild af penge. Alle de fladpandede pladderreklamer kan jeg også godt være foruden, så det er faktisk kun TV 2 jeg ser. Hvis der en sjælden gang kommer en film på TV3, TV+ eller TV Puls optager jeg den, og "klipper" alle reklamerne ud vha. fjernbetjeningen. Bare der dog fandtes en måde tilsvarende AdBlocker, til computeren, som man kunne installere så reklamerne ikke kom med på TV og optagede programmer.
Avatar billede jalved Ekspert
11. oktober 2017 - 14:03 #10
#9 Jeg er helt enig. Personligt har jeg kun et TV2-kort - og indimellem tilvalgt TV3 - og har egentlig rigeligt i dem. Af og til har jeg haft flere kanaler, men ender altid på de danske, når nysgerrigheden efter de udenlandske er forduftet.

Nu hvor der så er begyndt fx at ligge en masse på DR's hjemmeside, er der rigeligt at gå ombord i - og kan slet ikke følge med i alt det, jeg faktisk gerne orientere mig i.

Jeg bruger nogle gange TV4ever (en add-on til Chrome) til at optage DR - eller svensk og norsk tv. Man kan optage fra flere kanaler samtidigt. Samtidig henter jeg en del af de programmer TV3 lægger ud gratis, hvor der netop er indbygget en funktion, der sorterer reklamerne fra, så de udsendelser der ellers tager en times tid - er nede på 45 min.
Avatar billede larsini Seniormester
11. oktober 2017 - 14:29 #11
det vælter ind med interessante kommentarer - men tråden er ved gå off topic.

der er vist enighed om TV Fox skal man holde sig fra, så kan andre her på forum blive så meget klogere.

#8 det er vist 6 år siden vi droppede alle abonnementer, så nu ser vi kun rigtige public service kanaler inkl. svenske og en enkelt norsk samt en tysk. som jeg husker det, var det eneste vi så på TV2 nyhederne, men de var da også helt OK - vild med dans og andet af samme skuffe er waste of time - men sådan er vi heldigvis forskellige

alverdens sport kan man heldigvis se gratis på nettet og tilmed uden dansk speak.
Avatar billede Kennethb Praktikant
19. oktober 2017 - 10:29 #12
Mange fine kommentarer, men jeg undrer mig over, at der ikke er en eneste fra en bruger, der vitterlig har købt antennen og prøvet om den virker ?
Flere kommentarer om, at den virker nok ikke, er der ikke nogen der har afprøvet det ?
Her i huset er vi godt trætte af You See, TDC og senest Waoo, vi havde glædet os til at få fiber i vejen, men er ikke imponeret. Ser fortrinvis DRs programmer; kunne dog godt tænke os TV2 Charlie (og Kanal 5 når der er landskamp ;-))), resten må de gerne beholde. Efter vi har fået fiber, er der klumper i udsendelserne og når jeg streamer musik; har selvfølgelig ringet til dem flere gange, men det hjælper ikke rigtig. Er der noget i kan anbefale, som er godt og stabilt, med det behov jeg har beskrevet ? På forhånd tak, Kenneth.
Avatar billede jalved Ekspert
19. oktober 2017 - 11:35 #13
Hvis du bruger Boxer Flex, kan du tilvælge de forskellige kanaler. Med de to du mangler - og TV2 - bliver prisen omkring 200 kr. md. Uden TV2 omkring 160 pr. md.

Hvis du vil have mange gratis tv-kanaler, kan du prøve sådan noget som en Android TV Box. Fx denne:

https://www.amazon.co.uk/MINIX-NEO-X8-H-A2-Lite/dp/B06XRVVRKF/ref=sr_1_4?ie=UTF8&qid=1508405617&sr=8-4&keywords=minix
Avatar billede ole_madsen Ekspert
19. oktober 2017 - 11:42 #14
Det lyder mere som om du har problemer med internettet, end at du har behov for en antenne.

Kontakt internet udbyderen igen, og beklag dig. Det eneste der hjælper, er at du holder dem i ørerne - så snart de har lukket din fejlmelding, skal du forfra ved næste fejlmelding.

Hvis du endelig vil have en anden løsning, så køb en DVB-T2 antenne (jeg kan anbefale https://www.avxperten.dk/campingantenne/triax-ufo-150.asp), og tag signalerne fra luften. Det kræver et Boxer-dekoder kort for TV2 og kanal5 (https://www.boxertv.dk/tv/) - og selvfølgelig at dit TV kan tage DVB-T2 signaler. Ellers skal du bruge en ny tuner-boks.

Grunden til at ingen her har købt og testet en enkelt antenne er formentlig samme årsag, som ophavet af det oprindelige spørgsmål - stor tvivl om dimsen overhovedet virker (jeg kan stadig ikke se hvordan den skulle virke på det danske marked, andet end som en dyr antenne til gratiskanalerne)
Avatar billede Kennethb Praktikant
19. oktober 2017 - 11:57 #15
Tusind tak for jeres kommentarer, har to bokse til Boxer; men stadig ingen kommentar fra en som har prøvet den omtalte antenne ;-))
Avatar billede jalved Ekspert
19. oktober 2017 - 12:10 #16
#14 enig. Jeg tror ikke, du finder nogen, der har købt den antenne.

Hvad er prisen egentlig? Synes da bare, du skal prøve at bestille den og se, hvad der sker :-)
Avatar billede larsini Seniormester
19. oktober 2017 - 12:14 #17
#15 jo på engelske fora har jeg, efter jeg oprettede denne tråd, set at der ikke er en eneste englænder der har købt dimsen, og på amerikanske fora har læst om folk som har købt og betalt for dimsen, men aldrig har modtaget den (og ejheller penge retur).
Avatar billede jalved Ekspert
19. oktober 2017 - 12:23 #18
#17 ok :-) Jeg tænkte nu på Eksperten.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
19. oktober 2017 - 19:44 #19
#15

Nej, det er vel indlysende: Var der et enkelt godtroende **, der havde smidt lønkroner efter sådan en gang platværk, ville det ikke være særligt flatterende at bekende det her!

:-D
Avatar billede ErikHg Ekspert
19. oktober 2017 - 19:57 #20
#19
Nej man vil jo ikke ligefrem reklamere med at man er naiv.
Det er aldrig af vejen at bruge sin sunde fornuft. Som man siger: "man får hvad man betaler for".
Avatar billede 12Moth Praktikant
08. november 2017 - 16:57 #21
Jeg syntes et lød spændende.
Det er total spild af dine skatte kroner.
Den tager DR kanalerne og intet andet - og i dårlig kvalitet.
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
08. november 2017 - 20:22 #22
Det er jo bare en alm. indendørs antenne den kan ikke på magisk vis modtage kanaler der ikke findes, det står der også på siden  "De tilgængelige kanaler afhænger af din placering og sendertårnet."

Hvis du vil se gratis tvkanaler i hobetal skal du have en parabol, det koster ikke mange penge, men det er ikke alle steder man må sætte den op.
http://sattv.dk/gratis-satellit-tv/
Avatar billede Niels Loudrup Praktikant
10. november 2017 - 17:22 #23
Jeg har købt antennen, og det er endnu ikke lykkedes, at få bare en enkelt kanal ind på mit TV. Jeg har været næsten alle indstillinger og frekvenser igennem men uden held. Dog har jeg endnu ikke opgivet. Skulle det imidlertid lykkes, vil jeg skrive det her, og fortælle hvad jeg gjorde, men efterhånden er jeg ikke optimist.
Avatar billede larsini Seniormester
10. november 2017 - 18:03 #24
hej niels - og velkommen her på forum.
dit indlæg viser, at det ikke har været helt forgæves at jeg oprettede denne tråd.
lad os høre hvad du finder ud af med antennen.
Avatar billede ErikHg Ekspert
10. november 2017 - 18:41 #25
#23
Hvis jeg skal være ærlig - og det skal man - så tror jeg at folkene på genbrugspladsen vil tage kærligt imod den ;-)
Avatar billede Frank Praktikant
12. november 2017 - 21:31 #26
Kan man købe trådløs antenne eller trådløs parabol?
Bor i en lejlighed og der er kun fiber, så jeg kan ikke se tysk tv.
Min udlejer vil ikke have at jeg trækker kabler fra antenne eller parabol hvad skal jeg gøre?
Avatar billede StefM Praktikant
15. november 2017 - 17:55 #27
Jeg hører til den naive gruppe, der har købt en TVfox antenne og netop prøvet den af. Kun DRs kanaler dukker op - dog i ok kvalitet. Ikke overraskende er alle andre kanaler blokkerede - og hvorfor skulle de egentlig ikke også være det? Så lad være med at bruge dine sparepenge på det fupnummer!
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
16. november 2017 - 20:57 #28
Det er ikke et fupnummer. Der står tydeligt  "De tilgængelige kanaler afhænger af din placering og sendertårnet."  dvs. det er bare en alm. indendørs antenne. Men alvorlig vildledning ja.
Avatar billede ErikHg Ekspert
16. november 2017 - 21:40 #29
Der er desværre altid firmaer der udnytter ordentlige menneskers godtroenhed.
Man skal altid være kritisk - hvis noget er for godt ud til at være sandt er det, det oftest også, plat og svindel er der nemlig nok af alle steder.
Avatar billede Larry Nelson Praktikant
06. december 2017 - 12:55 #30
Har lige testet den og bortset fra de mange kodede kanaler så virker den perfekt på alle dr kanaler tv lorry og 4 udenlandske... De står knivskarpt...og i god kvalitet.... men selvfølgelig ærgerligt at den finder 58 digitale kanaler hvor man kun kan se ca. En fjerdedel af dem....men min ikke der er nogen som har en dekoder der kan bruges...
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
06. december 2017 - 15:00 #31
Hvad er det for fire udenlandske kanaler?
Avatar billede jalved Ekspert
06. december 2017 - 16:19 #32
De mange kanaler, du kan søge frem, og som er kodede, er fra Boxer. De kan kun ses med et Boxer-kort.

Jeg gætter på, de kanaler, du kan tage, er de kanaler, som alle med en alm. stueantenne kan tage...

Jeg ved ikke, om det er muligt at tage et par ekstra kanaler, hvis man bor tæt på den tyske grænse - eller nogle svenske, hvis man bor i Københavnsområdet.
17. december 2017 - 17:03 #33
FOX eller TVFOX antenne vil jeg gerne købe. Det er fusk, men det kan være sjov at prøve. Vil gerne komme og købe din TVFOX antenne til en rimelig pris, selvom jeg er overbevist om, at den ikke virker. Jeg ordrede en sådan sag og vupti forsøgte firmaet at røve mig for både en antenne til 35$ og en amplifier til 34$ men heldigvis blev de stoppet vha Pay Pal. Twitter indlæggene er ikke i tvivl, de anklager direkte firmaet for fup og svindel. Hvordan annoncen kan få lov at fortsætte undrer mig godt nok.
17. december 2017 - 17:13 #34
COLONEL STEVEN MOODLEY‏
@STEVENMGP
12. dec.

Mere
@freeseetv this product and company is a scam.  I ordered and paid by credit card for 5 items and the message received a message saying that the transaction was rejected only to find out that the  money was deducted from my credit card. This was in Oct. 2017. To date no delivery
Avatar billede PCerling Praktikant
20. februar 2018 - 14:19 #35
Har afprøvet 2 stk. Fox antenner og kan oplyse at de ikke virker bedre end en dårlig UHF antenne, kan i øvrig købes i Kina for under 50,00 kr. Kan i nødstilfælde anvendes i campingvognen.
Avatar billede PCerling Praktikant
20. februar 2018 - 14:30 #36
Undskyld mine urigtige oplysninger har lige set Fox antennen til 28,78 kr. fra Kina
Avatar billede ErikHg Ekspert
20. februar 2018 - 14:53 #37
Fra Kina - ja så er det bare med at slå til med det samme ;-) Kvaliteten kender man - alt for godt!
Avatar billede Amiet Praktikant
10. marts 2018 - 10:16 #38
Your favored channel spectrum live tv for android, ios    https://spectrumlogin.org    Currently Spectrum tv app for COMPUTER to download and install