Avatar billede tue Nybegynder
26. august 2001 - 22:16 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Trappe- og pindediagram i Excel 2000

Hvordan laver man trappe- og pindediagrammer i Excel 2000 ?

På forhånd tak.
Avatar billede janvogt Praktikant
26. august 2001 - 22:29 #1
Man kan ikke umiddelbart lave et almindelig trappediagram.
Måden man normalt gør det på, er ved at lave et søjlediagram og så sætte afstanden mellem søjlerne til \"0\". Derved virker søjlediagrammet som et trappediagram.

Omvendt laves pindediagrammet ved at gøre søjlerne så smalle, som man nu ønsker.
Avatar billede tue Nybegynder
26. august 2001 - 22:33 #2
Hvor ændre man på afstanden mellem søjlerne?
Avatar billede it-dyret Nybegynder
26. august 2001 - 22:40 #3
Marker dataserien ved at klikke på en søjle,
dobbeltklik på den, så du kommer til vinduet \"Formater dataserie\",
gå i indstillinger,
sæt mellemrumsbredden til 0,
klik OK
Avatar billede it-dyret Nybegynder
26. august 2001 - 22:42 #4
Ovenstående giver et trappediagram...
Hvis du hellere vil have et pindediagram, sætter du blot afstanden til 500, som er max.
Avatar billede tue Nybegynder
26. august 2001 - 22:45 #5
Det ser jo ikke lige frem godt ud, men i har nok ret i at det er den eneste måde der er at lave det på... lorte Microsoft!

Men må må jo igang med papir og blyant!
Avatar billede it-dyret Nybegynder
27. august 2001 - 01:44 #6
;) Ja, men du kan dog pynte lidt på det ved at justere bredden på grafen...