Avatar billede Novice-1 Seniormester
29. september 2018 - 11:26 Der er 5 kommentarer

nybegynder i Gimp -konventerer til eksempelvis JPEG så andre kan åbne/ se dem

har to problemer

tidligere har jeg kunnet åbne  billeder som jeg har forbedret med  i gimp med programmet  Xnview -og så gemme i jpeg format så andre også kunne åbne dem

findes der et andet gratis ( eller billigt??) billedbehandlingsprogram som jeg kan forbedre billeders farver med og gemme i et format som ikke fylder alt alt for meget
--navnlig hvis de skal sendes

så vidt jeg kan se kan gimp billeder ikke åbnes/ redigeres  med  andre billedbehandlingsprogrammer

kunne heller ikkke hitte ud af at beholde denn rigtige del af billedet
skar ii sdet for det fra jeg  villle beholde --men skulle  over i Xnview for at ændre fra gim format    -så ingen problem  i Xn

-apropos gim jer jo blot mig der ikke har læst på lektien
men det med at konventer/ åbne

på forhånd  tak for hjælpen!!
Avatar billede Slater Ekspert
29. september 2018 - 11:33 #1
Jeg forstår ikke helt - hvorfor gemmer du ikke bare som jpeg direkte i Gimp?
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2018 - 12:18 #2
Fastone image viwer http://faststone.org/
Åben billedet og tryk på "Gem som" og vælg jpg.
Avatar billede poko1 Ekspert
29. september 2018 - 12:56 #3
Hvis det er til at kunne ses på Computerskærm ville jeg vælge PNG. .
Avatar billede ejvindh Ekspert
29. september 2018 - 13:43 #4
Tænker som #Slater: Inde i Gimp, når du har tilpasset billedet som du ønsker det, så klik på "Filer-Eksporter" og eksporter filen til jpeg eller hvad du nu måtte ønske.
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2018 - 15:04 #5
kør billedet ind i gimp, lav om det du vil
vælg file/export, vælg jpg