Avatar billede Peppen the main man Praktikant
29. september 2018 - 15:46 Der er 5 kommentarer

Min far har hurtigere internet ind mig

Jeg har et problem.
Vi betaler for 100 Mbps. hvilket min far også får på sin bærbare men jeg får kun omkring 50 Mbps selvom jeg bruger kabel til min stationære pc.
Avatar billede poko1 Ekspert
29. september 2018 - 16:03 #1
Det er jo nok på grund af dit netkorts ydeevne.
Avatar billede Peppen the main man Praktikant
29. september 2018 - 16:16 #2
det kan godt være syntes bare det ville være lidt mærkeligt det er nemlig en relativt ny pc men det her er mit bundkort og lan specifikationerne
bundkort: Rog strix b350-f gaming

Lan:
Intel® I211-AT, 1 x Gigabit LAN-controller(e)
Anti-bølge Languard
ROG GameFirst Technology
Avatar billede CRKrogh Ekspert
29. september 2018 - 19:45 #3
Det kan være jeres router, der er noget skod på LAN-portene.

For at få et reelt billede af det, kan du koble din PC direkte på fiberboksen og tjekke hastigheden igen?
Avatar billede rasmus Novice
29. september 2018 - 21:53 #4
Som CRKrogh skriver prøv at koble dig direkte i til internet udstyret uden om en evt. 3. parts udstyr. Hvis problemet fortsætter lyder problemet itl at være isoleret til din computer. Kig nærmere på drivere, prøv f.eks. af afinstallere den driver som netkortet kører på og installere den på ny. Vær opmærksom på at du mister internet forbindelse når du afinstallere netkortsdriveren.
Avatar billede posten Ekspert
01. oktober 2018 - 10:40 #5
inden du begynder på noget ang. driver prøv at bytte rundt på kablerne se om du nu får den rigtige hastighed hvis ikke prøv din pc der hvor din far's er hvis det stadig er det samme prøv #4