Avatar billede pkandet Juniormester
30. september 2018 - 16:52 Der er 2 kommentarer

Manglende nøgle

Hej
Jeg har installeret LazToApk, Java, JDK, JDR, jeg har ændret 'path' i windowsmiljø, kørt java --version i cmd.

Men alligevel skriver den at "Could not find registret key
<HKEY.......Software\Javasoft\Java Developement Kit>
Looks like no JDK installed

Hvordan får man den tilføjet, har prøvet at slette alt og geninstallere uden held
på forhånd tak
palle
Avatar billede Fiskelord Praktikant
30. september 2018 - 20:02 #1
Et bud, har du sat JAVA_HOME i dine miljøvariabler? Måske det kunne løse dit problem.
Avatar billede pkandet Juniormester
01. oktober 2018 - 12:21 #2
Hej
Tak for svaret, men desværre - det har jeg skrevet
Det der undrer mig er at der erjava i både 'Programmer' og 'Programmer (x86)'
I programmer under Common Files findes Oraklet ikke, det findes kun i Programmer (x86), og jeg tænker, er det ikke sært at java ikke finder den 'rigtige' path og skriver hvor den lægger sine filer (sidespring). Der findes heller ingen javasoft, som de efterspørger i "Software\Javasoft\Java Developement Kit" (det er nøglen de ikke kan finde)
Jeg synes selv jeg har prøvet alle kombinationer både i variabler og stier uden held, java kan man ikke lige finde svar ved.
Er der forskel på 32 bit og 64 bit i forhold til ovenstående?