Avatar billede Blød trafikant Ekspert
30. september 2018 - 18:13 Der er 10 kommentarer

Nulstilling af iPad

Hej alle.

Har fået en brugt iPad mini af en bekendt.
Den har øjensynligt være brugt i arbejdsøjemed, da firmanavnet dukker op under boot.
Den er nulstillet men spørger alligevel om brugernavn og adgangskode under setup. Apple-id er fjernet fra enheden.
Har gendannet den via iTunes.

Er den spærret fra arbejdspladsens side eller er det mig der gør noget galt? Kan man gøre noget?

Mvh Blød Trafikant
Avatar billede Slettet bruger
30. september 2018 - 18:16 #1
Avatar billede perwolf Forsker
30. september 2018 - 19:07 #2
Er funktionen "Find my iPad" slået til? Så får du ikke lov til at nulstille den. For at slå det fra, så skal du kende brugernavn og password...
Avatar billede INK Ekspert
30. september 2018 - 19:17 #3
Du skal bede firmaet om at slette denne iPad fra deres AppleID.
Derefter kan du nulstille.
Er helt enig med #2.
Avatar billede claes57 Ekspert
30. september 2018 - 19:18 #4
ring til apple-support - du skal bruge serienummer, som står på bagsiden i micro-skrift under ordet iPad.
https://support.apple.com/da-dk/contact
For at læse nummer, så tog jeg et billede, og zoomede ind - yngre mennesker kan måske læse teksten direkte.
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
30. september 2018 - 19:43 #5
Tak til alle. Jeg kigger på det.
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
01. oktober 2018 - 11:49 #6
#1: Jeg har nu lavet mit eget Apple-ID via nettet, men regnede egentlig med at den ville oprette det under installationen af iPad'en.

#3: Jeg har nu spurgt den tidligere ejer om den er afmeldt fra firmaet. Venter på svar.

#4: Serienummeret er godt nok småt! Føler mig lidt gammel. :-) Var ikke helt sikker på at jeg har skrevet det korrekt ned, men så fandt jeg en side på nettet, hvor man kan få oplysninger om sit Apple-produkt ved indtastning af nummeret. Supporten tager jeg som sidste udvej. Prøver lige de andre ting først.

Yderligere status:
Jeg har den tidligere ejers Apple-ID, så jeg fik lov til at fjerne enheden fra hans profil via Apples hjemmeside. Så er den ihvertfald ikke længere tilknyttet hans Apple-ID.
Den spørger dog stadig efter Brugernavn og adgangskode under setup, og jeg kan ikke komme videre. Heller ikke hvis jeg indtaster mine egne login-oplysninger, og heller ikke efter en gendannelse via usb-kabel i iTunes.

Derfor er jeg ret sikker på at problemet enten skyldes at den ikke er afmeldt firmaet, eller at den er tilknyttet Find my IPad, som perwolf nævner. Prøver den løsning når jeg ved om den er afmeldt firmaet.

Håber på at jeg får den helt nulstillet, så den kan bruges. :-)
Avatar billede perwolf Forsker
01. oktober 2018 - 14:59 #7
Hvis du kan komme ind på iPad'en, så skal du i indstillinger finde punktet Find my iPad. Slå dette fra (du bliver anmodet om AppleID), hvorefter du via iTunes kan nulstille. Du behøver derfor ikke at vente på firmaet
Avatar billede perwolf Forsker
01. oktober 2018 - 15:55 #8
I øvrigt kan der være installeret en enhedsadministrator på enheden. Den skal også deaktiveres.
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
01. oktober 2018 - 17:18 #9
#7&8: Kan desværre ikke komme ind på den. Den vil have at jeg logger ind i løbet af setup-processen. Hvis man kan gøre de ting du beskriver når den er forbundet med usb via et program på pc, så vil det være løsningen. Men jeg kender ikke nogen metoder den vej.

I øvrigt ny info...

Jeg har opdaget at iPad'en henter en konfiguration fra firmaet umiddelbart lige efter wifi-forbindelsen bliver etableret i setup-processen.
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
07. oktober 2018 - 16:54 #10
Har opgivet indtil videre.
Overvejer at jailbreake den, men har ingen erfaring.

Tak til alle for svar.