Avatar billede ibnielsen Seniormester
02. oktober 2018 - 16:33 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Reklamer starter uden der er åbne programmer

Jeg har en huawei p9 og jeg oplever hele tiden, at der starter reklamer selv om telefonen ligger uden programmer åbne.
Pludselig lyder det som om der er et fjernsyn tændt, men så finder jeg ud af, at der kører en video i min telefon. Jeg har bla. fået videoer fra kræftens bekæmpelse, odsherreds efterskole, de ny teater m.m.
Det er frygteligt iriterende, og videoerne kører indtil jeg trykker på firkanten for at se åbne programmer, så forsvinder den.
En enkelt gang var der et felt i højre hjørne, og da jeg trykkede på det, kom jeg ind i et sted, hvor jeg kunne vælge Googles annonce, om jeg ville have personlig eller...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
02. oktober 2018 - 17:20 #1
Du har fået installeret en eller anden app, der sender reklamerne. Den er så sat til at starte i baggrunden, og "spamme" dig på tilfældige tidspunkter.

Det kan være ret svært, men også ret enkelt, at finde årsagen - start med at se alle apps igennem, og afinstaller dem du ved du sidst har installeret (omkring tidspunktet hvor problemet startede).
Hjælper det ikke, så afinstaller de apps der ikke kommer fra en troværdig kilde som Microsoft, Google, det offentlige o.s.v. - så vil jeg tro du får bugt med problemet.
Avatar billede ibnielsen Seniormester
02. oktober 2018 - 17:40 #2
jeg ved jeg har installeret spotify, men den gør vel ikke sådan
Avatar billede ole_madsen Ekspert
02. oktober 2018 - 18:08 #3
Det vil jeg ikke tro - jeg bruger den ikke selv. Men den ville jeg have i kategorien "rimelig troværdig".
Avatar billede claes57 Ekspert
02. oktober 2018 - 19:56 #4
regn ikke med, at nogen app/firma er troværdigt. Gå i indstillinger / Meddelelser og se listen af apps igennem - tag fx de 10 første, notér deres indstilling ned, og slå dem fra. Hvis det ikke hjælper, så gendan dem, og test de næste ti - så får du sporet dig ind på synderen, og det firma vil du så ikke handle med fremover.
Avatar billede ibnielsen Seniormester
02. oktober 2018 - 21:05 #5
ok, det prøver jeg