Avatar billede 1Dorte Guru
03. oktober 2018 - 19:09 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Huawei - søgning i opkaldsprogram

Hej

Jeg har en Huawei Honor 7 Lite.

Når jeg vil foretage et opkald, trykker jeg på den grønne tlf. Jeg står nu i "opkaldsprogram". Jeg søger fx på "Simon" ved at trykke tallene 74666 - da det svarer til bogstaverne Simon. Men tlf'en finder ikke Simon. Simon er et af mine meget hyppige opkald, han er endda en "favoritter".

Når jeg taster 74 - i mit hoved "SI" foreslår telefonen "SIgne" og "Sanne Hansen", men ikke Simon.

Jeg har kun 1 sim-kort.

I brugervejledningen side 44/50 står:
Smartopkald
Indtast navn, initialer eller nummer på en kontakt i opkaldsprogrammet. Din telefon vil vise de
matchende kontakter.
1 Åbn Opkaldsprogram.
2 Indtast navn eller initialer for en kontakt i opkaldsprogrammet (for eksempel Jens Andersen
eller JA). Telefonen vil søge i dine kontakter og opkaldslog og angive resultaterne oven over
opkaldsprogrammet
3 Vælg den kontaktperson på listen, du vil ringe til. Hvis din telefon understøtter to SIM-kort,
skal du trykke på 1 eller 2 for at foretage et opkald.
4 Tryk på for at afslutte opkaldet

Jeg kan godt finde Simon under "kontakter" i stedet for "opkaldsprogram". I "kontakter" er tasteturet nummerisk og i "opkaldsprogram" er tasteturet alfabetet.
Jeg kan også godt finde Simon i "kontakter", hvis jeg taster hans tlf.nr.

Men det er træls, at personer, som jeg ofte ringer til, men hvor jeg ikke kan huske deres telefonnummer, ikke kan søges i opkaldsprogram. Det har jeg ellers kunne engang.

Mvh. Dorte
Avatar billede 1Dorte Guru
05. oktober 2018 - 15:08 #1
Huawei support skriver:
"
Du burde have mulighed for at finde ham hvis du indtaster 74666 i opkalds appen som du nævner, hvis du ikke har mulighed for at finde ham herinde vil jeg anbefalde at du prøver og genopbygger indeksdata.
Dette kan du gøre under Kontakter -> Menu -> Organiser Kontakter -> Genopbyg indeksdata.

Hvis dette stadig ikke løser problemet kan du prøve at gå under
Indstillinger -> Programmer -> Menu -> Vis systemprocesser -> Derefter find Telefon på den lange liste -> Lagerplads -> Ryd Data.
Det vil ikke slette noget personligt data eller nogle informationer fra dine kontakter.
"
Det første forslag virkede for mig. :-)
Mvh. Dorte
Avatar billede Charlotte Praktikant
07. december 2018 - 10:54 #2
Hej
Jeg har samme problem med min p10 mini light. Når jeg genopbygger virker det kun 1 gang. Jeg kan ikke se, at jeg har den "sti" der er beskrevet som nr. 2 løsning.
Bedste hilsner
Charlotte
Avatar billede 1Dorte Guru
07. december 2018 - 11:06 #3
Mit virker også kun få gange. Efter rigtig megen korrespondance med Huawei, har jeg  opgivet.
Min mand har også en Huawei, så jeg ved, at det er forskellig fra tlf. til tlf..
Avatar billede Charlotte Praktikant
07. december 2018 - 13:51 #4
Hej Dorte
Tak for svaret - selvom jeg gerne så det løst istedet da det er p.... irreterende.

Dejligt at det virker på din mands mobil. Jeg skal også have en anden model på et tidspunkt, og håber det virker på den!

Hav en dejlig weekend
Charlotte