Avatar billede henninga Novice
03. oktober 2018 - 19:45 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Opstart med fejl på skærmkort

Hej
Jeg har en shuttle XH61 med Grafik indbygget på motherboard.
Denne grafik udgang er nu gået i stykker.
Jeg har prøvet at købe en "USB 3 til VGA" adapter, men den kræver jo en driver i windows 10.

Er der en måde hvorpå jeg kan få et skærmbillede frem så jeg kan se hvad jeg laver?

mvh Henning
Avatar billede jalved Ekspert
04. oktober 2018 - 11:55 #1
Det bliver et par skud i tågen...

Har du forsøgt bare at starte computeren? Hvis du er heldig, så installerer Windows selv en driver.

Hvis du har et HDMI-stik, kan du måske sætte computeren til TV'et.
Avatar billede henninga Novice
04. oktober 2018 - 17:29 #2
Hej
Harddisken er tom.
Jeg har prøvet både DVI og HDMI udgangene - sort skærm begge to.
Skærmene viser bare "No input" og går i standby.

Problemet er også at harddisken er tom - altså intet styresystem.
Og det er lidt svært at installere i blinde  ;o)
Måske jeg kunne boote en windows op fra USB - det må jeg lige prøve.

Er der andre ting jeg kan gøre for at finde ud af om det er bundkortet eller CPU som fejler ?  CPU er en Intel i5 med HD Grafik.
Avatar billede jalved Ekspert
04. oktober 2018 - 19:02 #3
Jeg har ikke rigtig andre forslag...

Er du sikker på, at HDMI-stikket overhovedet ville virke uden noget på harddisken?

Hvis ikke, du kan boote en Windows op, så kan måske prøve at pille harddisken ud og installere windows via en anden maskine.
Avatar billede henninga Novice
04. oktober 2018 - 20:10 #4
OK

Jo HDMI virker uden drivere - det er integreret i bundkortet.
Jeg må prøve mig frem med USB.
Tak for feedback