Avatar billede Xs_Razr Seniormester
03. oktober 2018 - 22:44 Der er 4 kommentarer

Bedste hub/adapter til Mac?

Hej CW!

Jeg har for nyligt købt en MacBook Pro (2018 model m. touch bar), og mangler en hub/adapter til andet end USB-C (Thunderbolt 3).

Har I nogen erfaringer med fordele/ulemper ved en hub eller adapter? Ja/nej -  hvorfor? Det ene frem for det andet?

Krav:

- HDMI
- USB 2.0/3.0
- Ethernet

Har kigget meget rundt omkring - Apple's egen hjemmeside har et skuffende udvalg, AV-cables.dk har lidt mere og Amazon har et stort og bredt udvalg, men savner lidt en indikation af hvem der laver det bedste på markedet.

Tak på forhånd!
Avatar billede INK Ekspert
04. oktober 2018 - 05:38 #1
Avatar billede KLIS Juniormester
04. oktober 2018 - 08:07 #2
Hvis du holder dig til Satechi er du sikret kvalitet og kompatibilitet. Farvemæssigt passer de også til MacBook. Et alternativ kunne være Hyperdrive som er forholdsvis nye, men havde en kæmpe succes med deres Kickstarter. Jeg har set Hyperdrive i Elgiganten, som lader dig prøve risikofrit i 30 dage.
Avatar billede Anders Seniormester
07. oktober 2018 - 12:52 #3
@Klis tror du har misforstået noget. Hyperdrive er 20 år gamle og Satechi laver ikke andet en kopier af Hyperdrive produkter :) Men ja, de er stort set ens :)
Avatar billede Xs_Razr Seniormester
11. oktober 2018 - 22:09 #4
Tak for jeres tilbagemeldinger! Først tjekkede jeg op på Setachi, og fandt ud af, at det er deres hubs/adaptere som bl.a. Humac forhandler. Tog et nærmere kig på deres hjemmeside, og må inderømme at det ser overbevisende ud. Hyperdrive derimod, ser knapt så overbevisende ud - hvem der kopierer hvem, kan man dog godt blive lidt i tvivl om, men i bund og grund handler det om den bedste producent, som laver en solid hub, der kan trække de nævnte ting uden at fejle. Fandt en hub fra Setachi der havde alt det ovenstående. Mange tak for hjælpen!

Se den evt. her - https://satechi.net/collections/hubs-docks/products/satechi-aluminum-multi-port-adapter-4k?variant=27067045065.