Avatar billede haki Mester
04. oktober 2018 - 14:48 Der er 13 kommentarer

Stationær PC vil ikke starte

Hej
Min mor har en Stationær PC ( HP , Model: p6-2462eo). Og den gider ikke starte. Hele tiden kommer frem på skærm en meddelse:
"Computer stødte på et problem og skal genstartes. Der er lige indsamlet fejloplysninger og derfor skal computer genstartes".
Og så gentager det hele tiden. Genstarter og genstarter . Igen og igen.

Og så prøvede jeg at gå i BIOS, og så lavede jeg en DIAGNOSTIC TETS ( den viste ikke en eneste fejl). Og så prøvede jeg at genstarte igen. Intet. Det kommer frem den samme besked. DEN GUDER IKKE STARTE.

Og så provede jeg at trykke på "Esc" og så får jeg mulighed at genoprette syste. Der prøvede jeg flere forskellige tidspunkter for at genoprette system.
Den gider ikke. Så kommer frem på skærm en besked, at System ikke kan gendannes. Det prøvede jeg flere gange. Intet.

Er det nogen forslag? Hvad skal jeg gøre ved min mors PC?
Mvh
Avatar billede Slettet bruger
04. oktober 2018 - 15:11 #1
Det kan være så meget ( der er vel ikke glemt en USB stick?) Men du kan prøve at undersøge om computeren hænger i et kredsløb, som ikke har sluppet strømmen.
1. Tag strømstikket fra 2. pil det lille sølvfarvede batteri ud fra bundkortet 3. tryk på startknappen i 5 sec. Så er det bare at sætte batteriet og strømmen til igen og starte op.
Avatar billede Slettet bruger
04. oktober 2018 - 15:42 #2
du må forsøge en repair install
har du medie ? dvd ? win 10 eller 8, eller 7 ?

det har ikke noget med bios at gøre.
windows er kørt i sænk og skal repareres
Avatar billede haki Mester
04. oktober 2018 - 16:08 #3
Der er installeret 8.1. Men min mor har tabt medie/DVD med Windows 8.1 på.
Avatar billede haki Mester
04. oktober 2018 - 16:08 #4
Hun kan ikke finde DVD
Avatar billede poko1 Ekspert
04. oktober 2018 - 16:29 #5
Hent Windows 8.1 32/64bit fri og kør en reparation!
https://webforpc.com/download/
Avatar billede haki Mester
04. oktober 2018 - 16:42 #6
Skal jeg hente det på en anden PC. Bagerfter brænder det på DVD, og så indsætter DVD i min mors PC eller hvad?

Med min mors Pc kan jeg ikke komme på Internet!!!!
Mvh
Avatar billede haki Mester
04. oktober 2018 - 16:50 #7
Tak for hjælp allesammen
Avatar billede poko1 Ekspert
04. oktober 2018 - 16:58 #8
Ja eller på et USB Stik.
Avatar billede haki Mester
04. oktober 2018 - 17:05 #9
Tak for hjælp @poko1..
Kræves der noget "license nøgle" eller noget lignende, når jeg kommer i gang med installation/REPAIR?
Mvh
Avatar billede poko1 Ekspert
04. oktober 2018 - 17:19 #10
Nej en reparation kræver ingen nøgle.
Det se nogenlunde sådan ud.
https://ibb.co/fzAxie
Avatar billede haki Mester
04. oktober 2018 - 17:25 #11
@poko1, mange tak for hjælp!!!!
Avatar billede haki Mester
05. oktober 2018 - 11:50 #12
Hej igen
Jeg prøvede at gøre, hvad I foreslog til mig.
Men på skærm opstår følgende:
"Drive, hvor du prøvere at reparere Windows er locked, UNLOCK THE DRIVE AND TRY AGAIN"
Hvordan kan jeg "låse op" HDD, når der er en sådan situation?

Mvh
Avatar billede kurtba Ekspert
05. oktober 2018 - 23:06 #13
Du kan læse noget om mulighederne her. Det kan godt være lidt langhåret.
https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-hardware-winpc/windows-10-how-to-unlock-the-drive-error-the-drive/43ebf234-4f2a-4c11-8d1b-9f7c5519c968
Men ellers er der en masse andre forslag her, bl.a. også link til youtube videoer med løsninger.
https://www.google.dk/search?q=%22Drive,+hvor+du+pr%C3%B8vere+at+reparere+Windows+er+locked,+UNLOCK+THE+DRIVE+AND+TRY+AGAIN%22&ie=&oe=