04. oktober 2018 - 19:23 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

død USB HDD

hej jeg har en Seagate Expansion Desktop denne http://www.pricetree.com/external-hard-drive/seagate-expansion-desktop-2tb-usb-3-0-hard-disk-price-124033

som jeg har sat til min nas server til at backup af mine filer på nas vær nat kl 03:00 PM og det har kørt findt men nu køre den ikke mere og der kommer heller ikke lys i den

jeg har prøvet og sette den til en Windows og mac og der kommer den ikke op og jeg har prøve og skifte  strømforsyning (universal) men den køre ikke eller kommer lys i den hvad skal jeg gøre ? :-)
Avatar billede jalved Ekspert
04. oktober 2018 - 19:39 #1
Det er blot ledningen til harddisken, du har forsøgt at skifte - ikke selve stikket og strømforsyningen i harddisken?
04. oktober 2018 - 19:43 #2
jeg tror også er det er strømforsyningen ind til hardisk så er død
Avatar billede jalved Ekspert
04. oktober 2018 - 19:47 #3
Du kan jo prøve at pille harddisken ud og sætte den over i et nyt harddiskkabinet.
04. oktober 2018 - 20:03 #4
det vil jeg også prøvet hvordan tar men den ud nemt
Avatar billede digitalsupport.dk Seniormester
04. oktober 2018 - 20:04 #5
+1 for at prøve at montere disk i et nyt kabinet med tilhørende strømforsyning.
04. oktober 2018 - 20:09 #6
#5 ja det vil jeg også gøre men hvordan tar men disken ud ude vold :)
Avatar billede jalved Ekspert
04. oktober 2018 - 20:14 #7
Du kan finde flere videoer på Youtube, der gennemgår det.

https://www.youtube.com/watch?v=IwK3L9JApXw
04. oktober 2018 - 21:10 #8
har tage den ud vil sette den over i en disktop
Avatar billede jalved Ekspert
04. oktober 2018 - 21:13 #9
# God ide:-)

Så finder du i al fald ud af, om den kan tændes.
04. oktober 2018 - 22:05 #10
ja det kan den ikke he he så hvad gør jeg lige der er jo kun data på billeder videoer hmm og ikke noget os på
Avatar billede jalved Ekspert
04. oktober 2018 - 22:13 #11
Er det kun back-up sådan, at du har de samme ting liggende på den PC, du bruger?
Avatar billede jalved Ekspert
04. oktober 2018 - 22:15 #12
Du har vel sat den til som en ekstra harddisk i din computer, ikke fjernet den oprindelige med OS på?
04. oktober 2018 - 22:20 #13
nej det er billeder mm og det har jeg ikke på pcen derfor jeg jeg have dem ud jeg har selv en sata usb men den dur kun til små fra laptop ikke disktop
04. oktober 2018 - 22:22 #14
#12 jeg har sat den til så der er 2 i den med data på og den som er Windows
Avatar billede jalved Ekspert
04. oktober 2018 - 22:28 #15
04. oktober 2018 - 22:30 #17
det er denne jeg har men den dur ikke til de store
Avatar billede jalved Ekspert
04. oktober 2018 - 22:36 #18
Altså hvis harddisken er taget ud af kabinettet, du har åbnet din stationære og sat den i korrekt - og den stadig ikke virker, så lyder det jo ikke så godt.

Men jeg ville da prøve med fx en dockingstation for at være helt sikker på, jeg havde prøvet alt.

https://www.av-cables.dk/harddisk-docking-station/

Det kommer overhovedet ingen lyde fra harddisken?
Avatar billede jalved Ekspert
04. oktober 2018 - 22:41 #19
Måske er der andre, der har nogle forslag til Overgaard1654, så han kan redde sine data ud?
04. oktober 2018 - 22:42 #20
når jeg har set disk i kan computeren kan den ikke starte
Avatar billede jalved Ekspert
04. oktober 2018 - 22:47 #21
Mener du, at harddisken ikke kan starte - eller computeren?
04. oktober 2018 - 22:56 #22
computeren der skder ikke noget når jeg trykker på on/OFF >(O)
Avatar billede digitalsupport.dk Seniormester
04. oktober 2018 - 23:14 #23
Hvis pc ikke starter så er der en kortslutning på styreprintet. Har set det mange gange på disse modeller. Det kan skyldes den originale psu har givet overspænding eller at disken har været tilsluttet en psu fra en laptop. Styreprintet har en beskyttelse mod overspænding er det kun den der er ødelagt kan printet repareres,. I en del tilfælde ødelægges også motor controlleren og en forstærker på hovederne inde i disken. Hvis diskens data er vigtige bør du søge professionel hjælp.
Avatar billede jalved Ekspert
05. oktober 2018 - 11:27 #24
#23 Jeg vil ikke afvise, din forklaring kan være korrekt - jeg ved ikke noget om det emne. Men det lyder som om hans computer faktisk virker, når bare den ekstra harddisk ikke er sat i. Så jeg tænker på, om den ekstra harddisk faktisk er sat korrekt til med rigtig strømføring etc.

#22 Jeg vil foreslå, du i al fald prøver enten at købe et harddiskkabinet, der passer eller en dockingstation - og så se, om det virker.

Det koster ikke så meget, og hvis du er heldig kan du så redde dine data forholdsvis billigt.
08. oktober 2018 - 17:15 #25
hej min storesøster hade de dater som var på disken :-)

men jeg hade sat den til men tror ikke den kan køre med en på 1tb den som er i er på 80 gb og en på 500 gb
11. oktober 2018 - 00:24 #26
lukker spg