Avatar billede Victor Juniormester
05. oktober 2018 - 20:50 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Problemer med Skærm og Extra harddisk

Hej, jeg har lige haft købt mig en ny stationær, men jeg har lidt problemer med den.
Der er en 480 GB SSD i pc'en som er til selve systemet, og så skulle der også være en 3 TB HDD i, jeg kan se at den ligger i pc'en, men jeg kan ikke finde den under "Denne pc", jeg har også kigget under "Diskhåndtering" og der kan jeg heller ikke finde den.

Der er også et problem med min skærm. billedet begynder ikke helt nede i venstre hjørne men starter en halv cm længere oppe og også lidt ude fra kanten lodret. Dette gør er jeg ikke kan se alt øverst på skærmen og i højre side af billedet.

Hvis der er nogen der kender en løsning til noget af det ville det glæde mig.

Tak på forhånd.
Vh Victor
Avatar billede milter Ekspert
05. oktober 2018 - 20:54 #1
Hvor har du købt computeren? Kan du give os et link til modellen?
Avatar billede jalved Ekspert
05. oktober 2018 - 20:59 #2
#1... Og er den ny, så har du formodentlig garanti på den også?
Avatar billede Victor Juniormester
05. oktober 2018 - 21:58 #3
#2 Jeg har købt pc'en på topdata "http://topdata.dk/product.asp?product=12287"

#3 Ja den har 2 års garanti, jeg håbede bare på at der måske er en herinde der kan hjælpe mig.
Avatar billede kurtba Ekspert
05. oktober 2018 - 22:34 #4
Harddisken kan skyldes, at kablet måske er gået løs. Så åben lige kabinettet og tag kablerne af hd og sæt dem i igen og se om ikke det hjalp. Husk evt. også at gøre det, hvor det sidder fast  på bundkortet.
Skærmen kan måske skyldes en indstilling på selve skærmen. Prøv at gå i menuen på selve skærmen (der plejer at være nogle knapper nede i højre hjørne) og se om ikke der er en reset indstilling eller noget lignende.
Avatar billede Slettet bruger
05. oktober 2018 - 23:02 #5
Måske skulle du se i Diskhåndtering om disken har et drevbogstav, for har den ikke det, kan den ikke ses i Denne PC. Windowstasten+X.
Avatar billede mort1 Ekspert
05. oktober 2018 - 23:12 #6
Hvis det er noget der kan klares med gode råd og lidt tastearbejde, så gør det, men lad være med at begynde og åbne maskinen, så risikerer du at leverandøren Ikke vil tage en eventuel garantireparation
Avatar billede Victor Juniormester
06. oktober 2018 - 11:22 #7
Jeg har løst skærmen, jeg takker #4. Min HDD virker stadig ikke men jeg prøver lige at ringe ind til leverandøren når der er mulighed for det og så spørger jeg lige ad der, i forhold til hvad de har at sige.
Avatar billede Victor Juniormester
27. februar 2019 - 18:04 #8
Det vidste sig at HDD ikke virkede og at skærmen havde nogle indstillinger som man skulle tilpasse.

alt er løst, tak for svarene.
Avatar billede kurtba Ekspert
27. februar 2019 - 19:45 #9
En anden god gang. Når man finder en løsning, er det faktisk meningen, at man markerer det svar som løsning, som gav en løsning eller viste vejen, eller var tættest på. Ikke at man tildeler løsningen til sig selv.