Avatar billede TTA Seniormester
09. oktober 2018 - 13:02 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

MobilePay notifikationer udebliver

Jeg har gennem længere tid haft ”udfordringer” med at jeg ikke får notifikationer, når folk sender penge til mig på MobilePay. Jeg har gentagne gange gjort følgende:

Gået ind i Indstillinger > Generelt > Apps > MobilePay > Tilladelser, og givet alle tilladelser
Gået ind i Indstillinger > Generelt > Apps > MobilePay > Notifikationer, og slået ”Prioritet” og ”Tillad at glo” til
Gået ind i Indstillinger > Lyd og Notifikation > Apps > MobilePay, og slået ”Prioritet” og ”Tillad at glo” til
Gået ind i Indstillinger > Generelt > Batteri og strømbesparelse > Batteri forbrug > Ignorer optimeringer, og angivet at batterioptimering skal ignoreres for MobilePay, så kan appen køre i baggrunden, selv om skærmen i dvale
Afinstalleret appen og installeret den igen, og givet alle tilladelser ifm. installationen
Sikret mig at ”Notifikationer” og ”Lyd” er slået til inde i selve appen
Tømt applikationernes cache
Genstartet telefonen
Sørget for at telefonen er opdateret

Men lige lidt hjælper det. Jeg får maksimalt én notifikation ifm. med modtagelse af penge – herefter ophører notifikationerne igen. Går der mere end et par timer efter ovenstående tiltag, så udebliver notifikationerne også. Jeg har været i kontakt med MobilePays supportafdeling, men efter ét retursvar fra dem, hvor jeg gav flere oplysninger, så har jeg ikke hørt mere fra dem. Telefonen er en LG G3.

Hvad kan der være galt???
Avatar billede claes57 Ekspert
09. oktober 2018 - 13:22 #1
bare til kontrol - i dine data i mobilepay, så står email og tlf-nummer korrekt?
Avatar billede TTA Seniormester
09. oktober 2018 - 18:38 #2
Ja, det gør de...
Avatar billede claes57 Ekspert
09. oktober 2018 - 18:56 #3
og der er godt mobil-signal?
Avatar billede TTA Seniormester
10. oktober 2018 - 11:16 #4
Ja. Og det er ligemeget, hvor jeg er, når jeg modtager penge. Alle andre apps, der er indstillet til at give notifikationer (også i dvaletilstand), virker fint. Eksempelvis Messenger, LINE, sms, Gmail, Facebook, StoreBox. Det er kun MobilePay, der bliver ved med at "glemme" at give notifikation.
Avatar billede claes57 Ekspert
10. oktober 2018 - 12:55 #5
jeg gætter på, at det er dine konto-data og person-data i banken, der kager i det, så du  får notifikationer tilsendt til et forkert telefonnummer. Tjek med deres support igen, og bed evt om gprs-indsigt i dine data, så du selv kan kigge efter.
Avatar billede TTA Seniormester
23. oktober 2018 - 15:20 #6
MobilePays support-funktion har kastet håndklædet i ringen - de gav rimelig hurtigt op, og skød skylden på telefonen...

Jeg kan godt gå ind i appen og se at jeg har modtaget penge, så på dén vis virker det godt nok. Men selve notifikationen udebliver.