Avatar billede jcr18 Professor
09. oktober 2018 - 17:05 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

problem med exe.fil kørsel.

Har lige haft denne her tråd oppe: https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1025254.
Problemet med denne her "søsterfil" er flg:
Har lige investeret i en ny pc med windows 10 home leveret af MM vision (pc1)
Computeren er virusfri. Søsterfilen (som er fra en anden broker som også udbyder c-trader platformen) er at filen kan fint køre på min pc2 (windows 7), men den kan ikke køres på min pc1. Der er uden problemer installeret samme type fil fra 7 andre brokere som også udbyder c-trader platformen og samme type exe. fil.
Men lige præcis den her vil bare ikke. Jeg får flg. fejlmeldinger: https://cdn.pbrd.co/images/HHFiYnq.jpg
og når jeg klikker på DETAILS får jeg denne her meddelelse: https://cdn.pbrd.co/images/HHFkmTJ.jpg
og details giver mig denne her forklaring men jeg aner ikke hvad det betyder og hvor jeg skal lede henne.
"https://cdn.pbrd.co/images/HHFnvHt.jpg"
Håber på hjælp.
"
Avatar billede jcr18 Professor
09. oktober 2018 - 17:07 #1
Fejlmeldingen viser denne her tekst:
"Property: [AdminUser] = true {boolean}
Property: [InstallMode] = HomeSite {string}
Property: [NTProductType] = 1 {int}
Property: [ProcessorArchitecture] = AMD64 {string}
Property: [VersionNT] = 10.0.0 {version}
Running checks for package 'Windows Imaging Component', phase BuildList
Looking up path for special folder 'WindowsFolder'
Running check with folder 'C:\Windows\system32' and file 'PhotoMetadataHandler.dll'
Attempting to find file 'C:\Windows\system32\PhotoMetadataHandler.dll'
File version is '10.0.17763.1'
Setting value '10.0.17763.1 {version}' for property 'VersionPMHdll32'
Looking up path for special folder 'WindowsFolder'
Running check with folder 'C:\Windows\SysWOW64' and file 'PhotoMetadataHandler.dll'
Attempting to find file 'C:\Windows\SysWOW64\PhotoMetadataHandler.dll'
File version is '10.0.17763.1'
Setting value '10.0.17763.1 {version}' for property 'VersionPMHdll64'
The following properties have been set for package 'Windows Imaging Component':
Property: [VersionPMHdll32] = 10.0.17763.1 {version}
Property: [VersionPMHdll64] = 10.0.17763.1 {version}
Running checks for command 'WindowsImagingComponent\wic_x86.exe'
Result of running operator 'ValueNotEqualTo' on property 'ProcessorArchitecture' and value 'Intel': true
Result of checks for command 'WindowsImagingComponent\wic_x86.exe' is 'Bypass'
Running checks for command 'WindowsImagingComponent\wic_x64.exe'
Result of running operator 'ValueNotEqualTo' on property 'ProcessorArchitecture' and value 'AMD64': false
Result of running operator 'VersionGreaterThanOrEqualTo' on property 'VersionPMHdll64' and value '6.0.5840.16388': true
Result of checks for command 'WindowsImagingComponent\wic_x64.exe' is 'Bypass'
'Windows Imaging Component' RunCheck result: No Install Needed
Running checks for package 'Windows Installer 3.1', phase BuildList
The following properties have been set for package 'Windows Installer 3.1':
Running checks for command 'WindowsInstaller3_1\WindowsInstaller-KB893803-v2-x86.exe'
Result of running operator 'VersionGreaterThanOrEqualTo' on property 'VersionMsi' and value '3.1': true
Result of checks for command 'WindowsInstaller3_1\WindowsInstaller-KB893803-v2-x86.exe' is 'Bypass'
'Windows Installer 3.1' RunCheck result: No Install Needed
Running checks for package 'Windows Installer 4.5', phase BuildList
Looking up path for special folder 'WindowsFolder'
Running check with folder 'C:\Windows\System32' and file 'msi.dll'
Attempting to find file 'C:\Windows\System32\msi.dll'
File version is '5.0.17763.1'
Setting value '5.0.17763.1 {version}' for property 'VersionMsiDll'
The following properties have been set for package 'Windows Installer 4.5':
Property: [VersionMsiDll] = 5.0.17763.1 {version}
Running checks for command 'WindowsInstaller4_5\WindowsXP-KB942288-v3-x86.exe'
Result of running operator 'VersionGreaterThanOrEqualTo' on property 'VersionMsi' and value '4.5': true
Result of checks for command 'WindowsInstaller4_5\WindowsXP-KB942288-v3-x86.exe' is 'Bypass'
Running checks for command 'WindowsInstaller4_5\WindowsXP-KB958655-v2-x86-ENU.exe'
Result of running operator 'VersionGreaterThanOrEqualTo' on property 'VersionMsiDll' and value '4.5.6001.22299': true
Result of checks for command 'WindowsInstaller4_5\WindowsXP-KB958655-v2-x86-ENU.exe' is 'Bypass'
Running checks for command 'WindowsInstaller4_5\WindowsServer2003-KB942288-v4-x86.exe'
Result of running operator 'VersionGreaterThanOrEqualTo' on property 'VersionMsi' and value '4.5': true
Result of checks for command 'WindowsInstaller4_5\WindowsServer2003-KB942288-v4-x86.exe' is 'Bypass'
Running checks for command 'WindowsInstaller4_5\WindowsServer2003-KB958655-v2-x86-ENU.exe'
Result of running operator 'VersionGreaterThanOrEqualTo' on property 'VersionMsiDll' and value '4.5.6001.22299': true
Result of checks for command 'WindowsInstaller4_5\WindowsServer2003-KB958655-v2-x86-ENU.exe' is 'Bypass'
Running checks for command 'WindowsInstaller4_5\WindowsServer2003-KB942288-v4-x64.exe'
Result of running operator 'VersionGreaterThanOrEqualTo' on property 'VersionMsi' and value '4.5': true
Result of checks for command 'WindowsInstaller4_5\WindowsServer2003-KB942288-v4-x64.exe' is 'Bypass'
Running checks for command 'WindowsInstaller4_5\WindowsServer2003.WindowsXP-KB958655-v2-x64-ENU.exe'
Result of running operator 'VersionGreaterThanOrEqualTo' on property 'VersionMsiDll' and value '4.5.6001.22299': true
Result of checks for command 'WindowsInstaller4_5\WindowsServer2003.WindowsXP-KB958655-v2-x64-ENU.exe' is 'Bypass'
Running checks for command 'WindowsInstaller4_5\Windows6.0-KB958655-v2-x86.MSU'
Result of running operator 'VersionGreaterThanOrEqualTo' on property 'VersionMsiDll' and value '4.5.6001.22308': true
Result of checks for command 'WindowsInstaller4_5\Windows6.0-KB958655-v2-x86.MSU' is 'Bypass'
Running checks for command 'WindowsInstaller4_5\Windows6.0-KB958655-v2-x86.MSU'
Result of running operator 'VersionGreaterThanOrEqualTo' on property 'VersionMsiDll' and value '4.5.6000.20817': true
Result of checks for command 'WindowsInstaller4_5\Windows6.0-KB958655-v2-x86.MSU' is 'Bypass'
Running checks for command 'WindowsInstaller4_5\Windows6.0-KB958655-v2-x64.MSU'
Result of running operator 'VersionGreaterThanOrEqualTo' on property 'VersionMsiDll' and value '4.5.6001.22308': true
Result of checks for command 'WindowsInstaller4_5\Windows6.0-KB958655-v2-x64.MSU' is 'Bypass'
Running checks for command 'WindowsInstaller4_5\Windows6.0-KB958655-v2-x64.MSU'
Result of running operator 'VersionGreaterThanOrEqualTo' on property 'VersionMsiDll' and value '4.5.6000.20817': true
Result of checks for command 'WindowsInstaller4_5\Windows6.0-KB958655-v2-x64.MSU' is 'Bypass'
'Windows Installer 4.5' RunCheck result: No Install Needed
Running checks for package 'Microsoft .NET Framework 4 Client Profile (x86 and x64)', phase BuildList
Reading value 'Version' of registry key 'HKLM\Software\Microsoft\NET Framework Setup\NDP\v4\Client'
Read string value '4.7.03190'
Setting value '4.7.03190 {string}' for property 'DotNet40Client_TargetVersion'
The following properties have been set for package 'Microsoft .NET Framework 4 Client Profile (x86 and x64)':
Property: [DotNet40Client_TargetVersion] = 4.7.03190 {string}
Running checks for command 'DotNetFX40Client\dotNetFx40_Client_x86_x64.exe'
Result of running operator 'ValueEqualTo' on property 'InstallMode' and value 'HomeSite': true
Result of checks for command 'DotNetFX40Client\dotNetFx40_Client_x86_x64.exe' is 'Bypass'
Running checks for command 'DotNetFX40Client\dotNetFx40_Client_setup.exe'
Result of running operator 'ValueNotEqualTo' on property 'InstallMode' and value 'HomeSite': false
Result of running operator 'VersionGreaterThanOrEqualTo' on property 'DotNet40Client_TargetVersion' and value '4.0.30129': true
Result of checks for command 'DotNetFX40Client\dotNetFx40_Client_setup.exe' is 'Bypass'
'Microsoft .NET Framework 4 Client Profile (x86 and x64)' RunCheck result: No Install Needed
Launching Application.
URLDownloadToCacheFile failed with HRESULT '-2146697208'
Error: An error occurred trying to download 'http://roboforex.ctrader.com/xTrader.application'."
Avatar billede ole_madsen Ekspert
09. oktober 2018 - 17:24 #2
Kort og godt, kan programmet ikke hente installationsfilerne på nettet.

Kører du i et erhvervs miljø? - hvor administratoren evt. ikke har den rette proxy setting, eller ikke har lov at gå på nettet?
Avatar billede jcr18 Professor
09. oktober 2018 - 17:26 #3
Nej Ole, Jeg er en helt almindelig bruger som kører på mit hjemmenetværk. Så en helt almindelig opsætning.
Avatar billede jcr18 Professor
09. oktober 2018 - 17:26 #4
Og jeg forsøger at køre exe filen som admin men det hjælper ikke.
Avatar billede jcr18 Professor
09. oktober 2018 - 17:40 #5
filens info ser helt normal ud: https://cdn.pbrd.co/images/HHFBuQZ.jpg
Avatar billede poko1 Ekspert
09. oktober 2018 - 18:29 #6
Når jeg prøver denne barberede spørger den om jeg vil installere!

https://ibb.co/j3goZU
http://roboforex.ctrader.com/xTrader.application
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2018 - 18:38 #7
logisk er det hurtigt at udlede, at den bare ikke virker på win 10
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2018 - 18:39 #8
der er mange ting der ikke virker på win 10...
Avatar billede jcr18 Professor
09. oktober 2018 - 19:21 #9
Sidwave. Har lige prøvet at installere den på min bærbare som også har windows 10 home, og her er ikke problemer. Så problemet kan kun ligge på min desktop et eller andet sted. Der må være en "indstilling" som skal ændres, sikkert på sikkerhedsområdet formoder jeg, men er ikke ekspert. Det er derfor jeg ligger spørgsmålet ind her.
Avatar billede jcr18 Professor
09. oktober 2018 - 19:27 #10
Poko1, hvordan pokker fixede du den? X version (den barberede) virkede som den skulle:)
Avatar billede poko1 Ekspert
09. oktober 2018 - 19:34 #11
fordi jeg fik mistanke ved dit Aller øverste link virkede det ikke men så kopierede jeg det ud og så virkede det!
Avatar billede jcr18 Professor
09. oktober 2018 - 19:42 #12
Tak for hjælpen og info generelt.
Avatar billede jcr18 Professor
09. oktober 2018 - 19:51 #13
Og lige nu kom også løsningen fra firmaet. Samme løsning som poko1 fandt.

Hello,
Thank you for contacting RoboForex company.

Have you previously installed cTrader? If so, please remove it first. If not, try the following link instead
https://roboforex.ctrader.com/xTrader.application

Should you have further questions, please do not hesitate to contact us by chat (button in bottom-right corner of members area and/or website)  or phone: +65 3158 838. Our support team works 24 hours 7 day per week.

Regards,
Yours RoboForex.

Ticket Details
===================
Ticket ID:BOG-893827
Department:BZ EN General
Priority:Low
Status:Open