Avatar billede gerhardpet Seniormester
11. oktober 2018 - 16:49 Der er 7 kommentarer

Pinnacle Studio 21 ultimate

Jeg har netop installeret dette fine program, og jeg er sikker på, at det er godt.
Det kan givetvis langt mere end jeg nogensinde får brug for, men jeg har det problem, at jeg ikke kan komme i gang! Jeg har forsøgt at læse  den udførlige vejledning (440 sider), men den er tilsyneladende skrevet af amerikanske nørder for andre nørder og derefter oversat med en google-robot til noget, der skulle være dansk.
Jeg vil bare gerne kunne lave en fim af billeder og videoklip, tilføje tekster og baggrundsmusik, men det synes at være mere end svært at komme i gang. Er der nogen af jer, der er vant til at arbejde med det program? Så kunne I måske hjælpe mig i gang. Jeg hører meget gerne fra jer. Gerhard Petersen
Avatar billede Slettet bruger
11. oktober 2018 - 16:53 #1
kør 3 filmklip ind, så kan du se de er efter hinanden på en tidslinie.
så kan du rykker dem rundt, skrive tekster på, og sætte lyd på.

bare gå igang, og når der opstår et problem, prøv at finde ud af hvordan man gør
Avatar billede gerhardpet Seniormester
11. oktober 2018 - 18:20 #2
Tak for det svar. Jeg er kommet så vidt at jeg kan lægge billederne ind, rykke dem rundt, rette dem til, hvor langt de skal vises. Det er også lykkedes for mig at sætte en titel på i begyndelsen og også mellem de enkelte billeder, hvis det skulle ønskes. Men hvordan jeg kan lave tekst- farven om og lave en overlægningstekst til billederne, det har jeg ikke fundet ud af endnu - og lyden  begynder jeg først på, når det andet virker.
Videoklip skal jeg også sætte ind og klippe dem til, men det venter jeg også med til det andet virker.
Du siger, at jeg skal prøve at finde ud af, hvordan man gør. Ja, men det er lige det, jeg gerne vil, men den vejleding, der følger med finder jeg håbløs, så det tager noget tid. Jeg håber, du eller en anden kan hjælpe mig på vej.
Avatar billede Slettet bruger
11. oktober 2018 - 21:06 #3
der er jo mange video editorer, de virker forskelligt.
det tager lidt tid at lære dem at kende.

vælg en funktion af gangen, bare aktiver den, og se hvad den gør.
bare en prøveklud edit
Avatar billede Gerhard Petersen Praktikant
11. oktober 2018 - 21:25 #4
Det er lige det, jeg er i gang med. De første 3-4 film er legeprojekter og så laver jeg min egen manual efterhånden som lærer noget nyt, men hvis der nu var et sted hvor gærdet var lidt lavere, så ville jeg springe over der!
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
11. oktober 2018 - 22:42 #5
Jeg bruger selv Pinnacle 12, den er mere simpel. Pinnacle er som mange andre programmer blevet en slags "bloatware" fordi der fyldes funktioner ovenpå hele tiden. Men bortset fra det er det et godt program. glem manualen, den er mere til at slå ting op i. Kig i stedet efter Youtube tutorials.
https://www.youtube.com/watch?v=oKcPZ-0qz9E
Dem er der mange af og de viser trin for trin hvordan man gør
Avatar billede gerhardpet Seniormester
12. oktober 2018 - 07:59 #6
Jeg har tidligere brugt Pinnacle 11 og 14, men jeg fik problemer med at installere dem nu, da jeg nu bruger Windows 10. Derfor installerede jeg en opdatering til 21. Den giver mig noget hovedbrud, men det skal lykkes hen ad vejen og så får jeg lavet min egen manual. Det lærer jeg også meget af. Tak for jeres venlige svar og hjælp.
Gerhard
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
12. oktober 2018 - 12:27 #7
#6 Jeg bruger Pinnacle Studio 12 Ultimate på Windows 10 uden problemer.
Jeg købte også en opdatering til version 19 på et tidspunkt men gik tilbage til version 12.