Avatar billede jcr18 Professor
12. oktober 2018 - 17:25 Der er 24 kommentarer

ønsker at blive administrator på min egen pc

Har windows 10 home. Hver gang jeg går ind i brugerkonti og klikker på SKIFT KONTOTYPE får jeg meldingen: vil du tillade denne app foretage ændringer på din enhed? Jeg får her kun muligheden for at klikke NEJ, og så kommer jeg jo ikke videre.
Håber på hjælp her.
(Mange ting er nemmere i windows 7)
Avatar billede poko1 Ekspert
12. oktober 2018 - 17:43 #1
Har du oprettet en Microsoft konto eller kører du med en lokalkonto?
Avatar billede jcr18 Professor
12. oktober 2018 - 17:52 #2
Jeg kører med en lokalkonto.
Avatar billede poko1 Ekspert
12. oktober 2018 - 18:00 #3
Så er det et kæmpe arbejde du skal ind og rette på hver enkelt Mappe og under sikkerhed tilføre rettigheder.
Men du kan jo starte med at gå i kontrolpanelet under brugerkonti rediger indstillinger for brugerkonti trække skyderen helt i bund
Avatar billede hjolsen Ekspert
12. oktober 2018 - 18:06 #4
Prøv at skrive dette i commando prompt :

net localgroup administrators [username] /add
Avatar billede jcr18 Professor
12. oktober 2018 - 18:07 #5
Ok, troede at det var samme fremgangsmåde som på min windows 7. Så tror jeg jeg vælger at gå ind via microsoft kontoen fremover. Men jeg kan ikke gennemskue hvorfor det skulle gøre en forskel og at det skulle være nemmere via en konto? Har kotoen da nogle indbyggede rettigheder og indstillingsmuligheder fremfor en lokal konto?
Avatar billede jcr18 Professor
12. oktober 2018 - 18:08 #6
Og glemte lige at nævne, at den skyder ikke bliver vist. I min windows 7 er den placeret helt nede i bunden.
Avatar billede jcr18 Professor
12. oktober 2018 - 18:14 #7
Har skrevet det ind i kommando prompten og hvordan kommer jeg så videre?
Avatar billede poko1 Ekspert
12. oktober 2018 - 18:15 #8
Den har nu været der så langt jeg husker til bage Men det kan jo også godt være  Begyndende Senilitet
https://ibb.co/newBdp
Avatar billede jcr18 Professor
12. oktober 2018 - 18:50 #9
Selv om jeg nu er logget på via min microsoft konto har intet ændret sig. F.eks. skriver microsft dette her på et website:
Select the Start  button, then select Settings  > Accounts  > Family & other people > Add someone else to this PC. (Depending on your edition of Windows 10, you may see Other people instead of Family & other people.)

Fint nok, men jeg får bare ikke vist noget der hedder: FAMILY & OTHER PEOPLE. Jeg kommer simpelthen ikke ind når jeg klikker på links i brugerkontoen.
Avatar billede poko1 Ekspert
12. oktober 2018 - 19:03 #10
Når du i indstillinger går ind under konti står der så ikke at du skal bekræfte din konto?
Avatar billede jcr18 Professor
12. oktober 2018 - 20:08 #11
Jo og den er blevet bekræftet via en sikkerhedskonto som er blevet sendt via mail.
Avatar billede jcr18 Professor
12. oktober 2018 - 20:16 #12
sikkerhedskonto = sikkerhedskode. Undskyld.
Avatar billede jcr18 Professor
12. oktober 2018 - 21:59 #13
Alle de funktioner som mangler her er at se på min bærbar og min kones, begge med windows 10, så noget er helt galt her. Bliver vist nød til at installere en ny windows.
Avatar billede poko1 Ekspert
12. oktober 2018 - 22:30 #14
Hvilken version kører du?
Du har vel ikke fået Systemopdatering 1809 Oktober?
Gå til start skriv Winver i Søg tryk ok.
https://ibb.co/iWTHJp
Avatar billede jcr18 Professor
12. oktober 2018 - 22:46 #15
Jo det har jeg.
Avatar billede jcr18 Professor
12. oktober 2018 - 22:50 #16
Skal bare lige høre dig af om jeg kan tillade mig en helt ny installation hvor jeg også dropper filerne osv? I relation til at den var installeret da jeg købte pc`en af MM-vision. Altså om jeg evt. mister min digitale licensnøgle?
Avatar billede poko1 Ekspert
12. oktober 2018 - 23:00 #17
Overhovedet ingen problem.
https://ibb.co/c68cJp
Avatar billede jcr18 Professor
12. oktober 2018 - 23:04 #18
Nå - det får jeg heller ikke lov til. Problemet er simpelthen at pc`en spørger om alt, slette programmer, installere osv. Men jeg får ingen mulighed for at svare ja. Der findes kun NEJ muligheden.
Avatar billede poko1 Ekspert
12. oktober 2018 - 23:18 #19
Har du downloadet til et USB Stik?
Så laver du en mappe på dit C: Drev kalder den ESD fylder indholdet fra USB over i og starter op derfra.
https://ibb.co/koR6uU
Avatar billede jcr18 Professor
12. oktober 2018 - 23:24 #20
Så forstår jeg dig korrekt poko1: Jeg installerer værktøjet på en usb via min anden pc2, overflytter værktøjet i en ny mappe på denne her pc1 og så benytte exe. setup filen?
Avatar billede poko1 Ekspert
12. oktober 2018 - 23:28 #21
Jeps og sig nej til at hente opdateringer nu det kan den gøre når du er færdig og på den måde behøver du heller ikke at være på nettet før du skal logge på.
Avatar billede jcr18 Professor
12. oktober 2018 - 23:31 #22
Jeg prøver og håber alt lykkes. Jeg takker mange gange for din hjælp og din tid:) God weekend.
Avatar billede jcr18 Professor
12. oktober 2018 - 23:33 #23
Skal dog forresten lige spørge af: Kan jeg undgå den sidste kaotiske opdatering eller bliver den automatisk installeret med når pc`en skal hente alle andre windows opdateringer?
Avatar billede poko1 Ekspert
12. oktober 2018 - 23:35 #24
1809 er stoppet og kommer først når de har fundet en løsning.