Avatar billede ZeBa Ekspert
12. oktober 2018 - 22:00 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Sletning af database

Er i gang med at tømme en hjemmeside
Hvordan tømmer jeg databasen?
Avatar billede Slater Ekspert
12. oktober 2018 - 22:29 #1
Hvordan har du adgang til den?
Avatar billede ZeBa Ekspert
12. oktober 2018 - 22:37 #2
ftp
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2018 - 23:09 #3
bare slet ALT
Avatar billede Slater Ekspert
12. oktober 2018 - 23:09 #4
Ikke nok information.
Ingen direkte adgang til databasen, kun gennem kode? Hvad er det så i? Hvilken database er det? Hvilket sprog er koden i? Hvor er konfigurationen til databasen? Er der et CMS eller lignende?

Men hvorfor overhovedet tømme den? Er det er webhotel der skal opsiges, bliver den automatisk slettet. Er det fordi den skal genbruges?
Avatar billede ZeBa Ekspert
13. oktober 2018 - 00:34 #5
Genbruges
Avatar billede Slater Ekspert
13. oktober 2018 - 09:18 #6
Fair nok, så giver det mening at gøre, men der er stadig ikke nok information.

I et andet emne spørger du om Joomla vs Drupal, så skal vi gætte på det er et webhotel med PHP og sandsynligvis MySQL?
I så fald vil det letteste nok være at downloade Adminer (det er en enkelt fil, modsat f.eks. phpMyAdmin), uploade den til hotellet via FTP og gå ind på den i en browser, hvorved du kan slette alt i databasen i et grafisk interface.
Det kræver dog stadig at du kender brugernavn og password - og muligvis host/port, hvis de ikke er standard - til databasen. Det kan du enten finde i mails fra din udbyder, et kontrolpanel for webhotellet eller i konfigurationen fra det gamle site.