Avatar billede sanne jensen Novice
13. oktober 2018 - 10:50 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

falsk mail og sms fra SKAT

Jeg har nu gennem et par uger modtaget mail og sms fra "skat.dk" som jo så prøver at lokke mine konto oplysninger osv fra mig ...jeg har søgt på det nr sms er sendt fra ...det er ikke registeret hos Krak . jeg har prøvet at besvare en mail , der meldes om fejl /Error fra min pc ..... Deres side er umiddelbart godt lavet ...så jeg vil ikke tro det er amatør der er på spil , jeg har efter mit forsøg på at finde oplysninger på dem , efterfølge de slettet post fra dem , det gentager sig , hvordan bør jeg forholde mig ?  de burde stoppes . mvh Sanne
Avatar billede claes57 Ekspert
13. oktober 2018 - 11:10 #1
jf https://www.forbrugerombudsmanden.dk/kontakt/klag-over-spam/
DET KAN DU IKKE KLAGE OVER
Du kan ikke klage over virus. Mange oplever desuden at få henvendelser fra personer, der udgiver sig for at være fra fx SKAT eller Visa. Disse henvendelser vil ofte forsøge at lokke personlige oplysninger som kontonummer eller cpr-nummer ud af modtageren. Modtager du sådanne henvendelser, skal du henvende dig til politiet, da der i de fleste tilfælde vil være tale om bedrageri.

https://www.politi.dk/da/servicemenu/soegkreds/
Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2018 - 11:28 #2
bare ignorer beskederne og slet dem.
andet kan du ikke gøre
Avatar billede schack Mester
13. oktober 2018 - 11:44 #3
Hvis ellers din emailadresse bor på en nogenlunde tidssvarende mailserver som understøtter inbound DMARC check, så kig på afsender adressen.
Alle skattefars domæner er beskyttede mod misbrug.
Avatar billede Mikael Ekspert
13. oktober 2018 - 12:08 #4
Det er ret dumt ;) overhovedet at besvare de falske mails..

De bliver typisk sendt til mailadresser uden, at de ved om de eksistere..
Så en besvarelse viser dem bare, at din mailadresse er aktiv.
Så SLET uden at besvare ;)
Avatar billede 220661 Ekspert
13. oktober 2018 - 12:27 #5
Sæt den til spam mappen og slet der som med andet spam der kommer.
Så enig med de andre
Avatar billede sanne jensen Novice
13. oktober 2018 - 13:38 #6
jeg takker for svar 😊