Avatar billede blacks Mester
15. oktober 2018 - 11:46 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kan man rette i F4 søge funktionen

Hej,

I en C5 kan man da rette i F4 søge funktonen? Har brug for fx at søge på varetekst 2.
Avatar billede ADDCON-C5 Forsker
15. oktober 2018 - 12:00 #1
Hej,

Hvis du har udviklingsmodulet til din C5, kan du tilføje et ekstra indeks
til varekartoteketet under vedligholdelse af databasen.  Når du så næste gang
trykker F4, vil du se, at du også kan søge på varetekst2.

MVH
ADDCON/Peter
Avatar billede Marlov Juniormester
15. oktober 2018 - 14:23 #2
Hej,

Med Shift+F4 kan du lave en mere udvidet søgning hvor du kan søge på flere parameter.
Du kan tilføje søgefelter ved at klikke F2 når søge boksen er åben.
(Du kan også fjerne søge felter ved ALT+F9)
Avatar billede ADDCON-C5 Forsker
15. oktober 2018 - 15:07 #3
Yep,

Den duer også, blot med den funktionelle forskel at den virker som
et filter for listbilledet og anvender et til opslaget midlertidigt indeks.

Skærmbilledet skal derefter lukkes, før der kan søges på andre felter
i hele recordmassen.

En anden ulempe er, at hvis der er mange poster i kartoteket, tager
opslaget med filterfunktionen lang tid.

Ligeledes skal SHIFT + F4  laves  hver gang man har brug for den, mens
løsningen med eget fast indeks kommer som en fast mulighed.

God fornøjelse allesammen.