Avatar billede gabby Seniormester
16. oktober 2018 - 00:55 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Alternativ til BOXEE Medie afspiller

Hej

Jeg har haft min trofaste BOXEE box i mange år..
Dem som kender til den ved at den æder (alt) der ligner filmformat osv.
Men da den ikke bliver produceret mere er den sku ikke med på beatet mere.. og halter gevaldigt.. tænker på firmware der er lort.
Og nu er den simpelthen gået død. :(

Så nu søger jeg det bedste alternativ.. altså en Medie afspiller som også bare kan afspille alt.

Jeg er så stødt på WD Live boksen som vist nok udkom i 2012.
Mener dog ikke denne bliver produceret mere.. ?
Men man kan jo få den for ganske få 100 kroner brugt. så det er værd at prøve.

Ville den være det smarteste alternativ eller er der nye/ bedre løsninger ?
Smider dog ikke over 1000kr på sådan en løsning ;)

På forhånd tak.
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2018 - 01:40 #1
jeg har en WD live. den spiser alt. det er jo ligemeget den er fra 2012.
du finder afspillere på ebay.co.uk, der er mange forskellige.

jeg beholder WD live til den lider en elektronisk død :) den funker jo perfekt!
Avatar billede eurositi Ekspert
16. oktober 2018 - 08:18 #2
Det må være denne 3. generations model fra 2011, du overvejer: https://en.wikipedia.org/wiki/WD_TV#WD_TV_Live_Streaming_(WD_TV_Live_3rd_Gen)

WD TV/Live bliver, så vidt jeg kan se, ganske rigtigt ikke produceret mere, og da ingen af modellerne reklamerer med 4k video afspilning. skal du ikke forvente, at de vil afspille video i mere end 1080p - og heller ikke video i de nye videoformater H.265 og VP9. Hardwaren er ikke kraftig nok til at afkode det.
Avatar billede puren Ekspert
16. oktober 2018 - 18:28 #3
Raspberry Pi 3 med kodi kunne være en mulighed den kan dog ikke klare h265

ellers ern lille mini pc a la intel nuc med kodi