Avatar billede Droa Seniormester
17. oktober 2018 - 12:28 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Generic Host og flere IHostedServices

Hej eksperter

Jeg har kigget lidt på Microsoft.Extensions.Hosting, som microsoft tilbyder i. som jeg forstå kan den hoste IHostedServices og starte og stoppe dem igennem en IHost.

jeg bruger HostBuilder til og bygge min IHost.

jeg tilføjer to forskellige klasser, som begge bruger IHostedService interfacet.

jeg kan se de begge køre, mit spørgsmål er hvordan man nu skal kommunikere imellem de 2 services?

jeg prøvede og Dependency Injecte den ene service til den anden, men den kender ikke til servicen, så tænkte der måtte være en anden smart måde?

skal man lave en form for delt service imellem de 2 HostedServices, som de kan kontakte hinanden igennem?
Avatar billede coltau Juniormester
09. november 2018 - 10:23 #1
Hvis 2 programmer skal "snakke" sammen så skal minimum en af dem "stå og lytte" på en URL/Port eller lign.
Du kan også implementere MassTransit.RabbitMQ
https://dotnetcodr.com/2016/09/14/messaging-through-a-service-bus-in-net-using-masstransit-part-2-starting-with-some-code/

Jeg har ingen erfaring med det men jeg tror det er en mulig løsning. (Måske lidt overkill)
Avatar billede Droa Seniormester
05. december 2018 - 11:18 #2
ja det er nok bare mig der ikke rigtigt viste hvad IHostedServices gjorde helt rigtigt :)